Gå til innhold
  • Bli medlem

Software for å markere landskapsbilder på kart


GeirN

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tar typisk noen landskapsbilder/ "utsiktsbilder" som jeg gjerne skulle ha markert på et kart vha. noe bra software. Jeg tenker ikke på software for "vanlig Geotagging" der det markeres på et kart hvor bildet er tatt, men software som kan tegne opp omriss på et kart av hva som vises på bildet. Jeg mener å ha sett kart med slike omriss på i en turbok om Jotunheimen en gang. Men er det noen som vet hvilken software som ble benyttet til å generere disse kartene??

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er laget av ods er nøyaktig det jeg er på utkikk etter - pluss litt til. Håper det er mulig å få tak i han.

 

Jeg sjekket også litt på hjemmesiden til microdem, men beskrivelsen var nokså begrenset. Så jeg vet ikke helt om det er det jeg er på jakt etter. Har du afe noen eksempler du har laget med dette verktøyet??

 

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det du er ute etter var bare eit mellomstadie for det eg har brukt microdem til, så eg har ikkje liggande nokon eksempel på akkurat dette. Eg fekk koden til ods ein gong, men eg har aldri satt meg inn i moglegheitene og eventuelle begrensingane i å tilpasse arbeidet hans for mine behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.