Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatrehansker


Trine RS

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 4 måneder senere...

Inser at tråden er litt gammel, men vil bare nevne at jeg tenker at forsvarets stridshansker uten foring kunne passet bra til dette. De sitter tett, er kun ett lags og ikke veldig elastiske, slik at de ikke vil strekke seg og skli av grepene. Som hansker er de helt forferdelige, men tror at det kunne passet bra til akkurat dette formålet. Ser for meg at det finnes på utsalgssteder for forsvarsutstyr på enten nett eller i nærheten av en militærbase(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montørhansker i skinn, fåes i de fleste jernvarehandler + Biltema ++. Eller synes du de blir for tykke?

Må evt sjekke. De jeg kjøpte i skinn på utebutikken er for tykke, synes ikke jeg har ordentlig grep om tauet med de.

Takk for nok et tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Black Diamond Crag hansker og syns de er veldig gode. Har dog brukt dem til enkel klyving ifm. toppturer, og ikke tauhåndtering.

Men det er jo det de er ment for.

 

http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3717&cid=1084

De så bra ut! 

 

 

Hva med hansker til stisykling?

 

Hah, supert forslag! Ser tynne ut, og så får jeg fingrene fri, trenger bare å beskytte selve hånda inni, ikke fingrene :) Takk!

 

Granquist int-ops hansker eller Guide 57 ville vært mine valg.

 

De ligner veldig på de første jeg kjøpte, bare at mine er uten fingre. Synes de er for tykke, får ikke ordentlig grep om tauet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.