Gå til innhold
  • Bli medlem

Lå det noe nyttig under juletreet?


REs

Anbefalte innlegg

I år ønsket jeg meg ikke friluftsutstyr til jul, men litt ble det like vel.

Ullgenser fra Fjellreven og denne:

 

Grower's Cup gaveeske Winter
5 kaffebryggere
Kategori:Kaffe
Utsalgssted:G-Max

Gaveeske med 5 kaffebryggere og en serveringsholder. Fersk spesialkaffe i en kaffebrygger du kan ta med deg hvor som helst. Fyll på 0,5 liter kokende vann og i løpet av 6-7 minutter har du fersk kaffe og en real kaffeopplevelse – nok til to store kopper. Esken inneholder 5 kaffebryggere med spesialkaffe; 2 pakker Bolivia som har en markert og fyldig smak, 2 bryggere med Brazil som gir en eksotisk og kraftig kaffe og til slutt 1 brygger med kaffe fra Etiopia med en fyldig og mildere kaffesmak. I tillegg er der en holder til å sette kaffebryggeren i når man skal servere. "Ferskbrygget kaffe når som helst og hvor som helst": enkel å ta med på tur, jakt, i båten og på hytta. Gaveesken er en flott gave til den som er glad i kvalitetskaffe. Kaffen ristes i eget brenneri i Danmark og er selvfølgelig et Fairtrade produkt.

 

Leverandør: Grower's Cup

 

growers_cup_kaffe_kit_winter_01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par truger, type "hyttetruger"  :-)

En kopp av tre med tilhørende skjærefjøl i frokoststørrelse blir også med på tur

Og aller best...ei fyrstikkeske 3 åringen min hadde dekorert selv i barnehagen. Her må det fyres bål :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimus Hiker+. Bare så vidt prøvekjørt på en kortere tur i marka i dag for å lage litt kaffe. Hadde bål men brukte primus for teste den.

Så langt en bra gave. Kjekt alt at er "ferdig montert", selv om den veier litt. Skal komme tilbake med litt mer info når jeg har fått testet den noen mer.

Se om jeg rekker en liten sammenligning i jula på koketider og litt mot Omnifuel jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kaffeposene som trådstarter fikk. Litt kronglete i starten, men kaffen blir ganske god. Vær obs på at det er ganske enkelt å velte posen... 

 

Fikk Exped downmat 9LW og Lupine piko 3, samt en del lektyre. Vinterpose og primus ble bestilt på nettet inatt. :) 

 

God jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jul, fekk overraskende vintersoveposen eg ønska meg ifra foreldre og besteforeldre!

Helsport Austfjord!!! No kan eg overnatte når det er virkelig kaldt også :-D 

4 plater freia melkesjokolade til tur

1pk ett i koppen kakao

6 poser rett i koppen supper

10 000kr i gavekort på XXL av sambo!  Vart en virkelig tur-jul på meg :-D :-D

 

God jul til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk heldigvis forbruksvarer, og lite "husefyll". Med unntak av ein ting:

 

Min Onkel er natutfotograf, av sorten super-dyktig og konkurransevinnande.

Mor mi som driv med handarbeid og interiør har etter ei avstemning blandt sine kundar velt ut fem av dei flotte dyremotiva han har teke, og fått dei printa på pynteputer for salg. Eg har venta spent, vil dei bli puter av typen ein finn på Kid og Princess? I needed not worry . Dei vart superflotte, faktisk med motivet/fotoet godt inntakt.

Eg vart til jul den heldige mottakar (etter openlys hinting) av ei pute med bilete frå Skjåkfjella i haustlege Reinheimen, av eit reinsdyr i snøbyge. 

 

Så no har eg eit stykke Reinheim inne i stova mi til ei kvar tid, stappa med deilig dun, så ettermiddagsluren er sikra båe comfort og estetikk :P

 

Skulle gjerne ha lagt ved ein link til desse flotte putene, og bileta til onkelen min, men er usikker på om dette er lov (snikreklame?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone kjøper trekk til sofaputer som suvenirer over alt hvor hun kommer. Brugge i Belgia, Venezia Italia, Island, Skottland London København osv. osv.

Men ikke med slike motiv som Tessatroll nevner her.

Dette kunne kanskje være et alternativ som også jeg kunne ha glede av.

Reklame eller ikke, kall det produktinformasjon så får du se om det passerer.

Et raskt søk på nettet ga faktisk flere ganske fine motiver.

post-4220-0-17005900-1388048465_thumb.jp

post-4220-0-90124100-1388048477_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kone kjøper trekk til sofaputer som suvenirer over alt hvor hun kommer. Brugge i Belgia, Venezia Italia, Island, Skottland London København osv. osv.

Men ikke med slike motiv som Tessatroll nevner her.

Dette kunne kanskje være et alternativ som også jeg kunne ha glede av.

Reklame eller ikke, kall det produktinformasjon så får du se om det passerer.

Et raskt søk på nettet ga faktisk flere ganske fine motiver.

Dette er to av dei mor mi sel. Det er min onkel som er fotograf :)

Dei tre andre motiva er også veldig fine. Dei vert selde over nett.

Søkjer ein på Kjell Ivar Øye finn ein meir av det flotte arbeidet han gjer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig er ikke en eneste gave pakket opp da ingen gaver var ankommet Trondheim før jeg forlot byen med kurs for Gran Canaria. Ryktene tilsier imidlertid at opphavet kjøper en nødpeilesender til meg siden de ikke er så overvettes begeistret for mine aleneturer i fjellet. Sev synes jeg nok det er litt overkill da det ikke akkurat er ekspedisjonsturer jeg er på, men hvis det kan berolige dem skal jeg alltids bære med meg de ekstra grammene. Og hvem vet? Uhell kan skje på dagsturer også. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på tur i områder uten dekning hvor jeg ikke har møtt et eneste menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte puter Tessatroll!!

 

Stoff&Stil har dyreprint på stoff til salg for de som vil sy selv og ikke har muligheten til å printe..har hatt ugle og ulv og rådyr.

 

Jeg fikk ikke noe fancy friluftsutstyr, så jeg må klare meg med det gamle rælet ;)

(Men fikk mye annet fint da!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig: kaffekoppar, håndklede og fyrstehjelpspakke.

Interessant: Boka "Lordane Garvagh - pionerar i fjella våre" Denne stod på ynskjelista, og eg gler meg til å lesa boka, for eg hadde sett raskt gjennom det meste av manuskriptet før boka kom ut så eg visste at det var interessant og lesverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.