Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukkelægret kontra Besseggen


Vimsa

Anbefalte innlegg

Hei alle fjellvenner :?

Jeg tør nesten ikke si det her inne etter alle debattene om steinsetting av stien, men jeg gikk Besseggen i sommer..................................! Jeg gikk fra Memurubu til Gjendesheim. Jeg har høydeskrekk, og har de siste to åra jobba aktivt med meg selv for å bekjempe den. Det har gitt resultater, og jeg gikk Besseggen med glans uten snev av angstanfall! Må innrømme at det var en seier for meg, og jeg var rimelig kry da vi kom ned.

Det jeg nå lurer på hvordan det er å gå Bukkelægret?? Må jo prøve videre, kan ikke stoppe opp med dette!!!

Dere drar sikkert på smilebåndet av meg, for jeg VET at det er barn som går Besseggen. Jeg kan bare ikke for at jeg har høydeskrekk - ikke alle er like tøffe.........!

Hilsen en pysete vimse ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Hei ! Vær klar over at det vanligvis for de fleste er mye verre å gå nedover enn oppover. Jeg har ikke høydeskrekk, men vil allikevel mye heller gå Bukkelægeret oppover enn Besseggen nedover. Bukkelægeret har noen alt for tunge og slakke kjettinger å holde seg i. Det gjør det litt vanskelig å gå nedover, men det litt vanskelige partiet er ikke særlig langt, så det går nok fint skal du se. God tur !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukkelægeret oppfatter jeg som hakket mer "vrien" en Besseggen. Litt å strekke seg i mot :?

I likhet med Brage vil jeg anbefale å gå Bukkelægeret opp, altså fra Gjendebu til Memurubu.

Ser forresten at du bor i Møre og Romsdal. Her er jo en og annen lokalitet å øve seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukkelægeret anbefales!

Jeg kan dessverre ikke gi noen sammenlikning da jeg ikke har gått Beseggen, men tror absolutt du vil få en kjempeflott turopplevelse i Bukkelægeret:)

Litt bratt er det, jeg henger meg absolutt på anbefalingen om å gå opp dersom du er litt skeptisk til høyder...

God tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.