Gå til innhold
  • Bli medlem

nye fjellski, type grovt!


BakkenH

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å bestemme meg for et par nye ski. Jeg har et par med amundsen og bc binding, men vil ha et par som er litt grøvere, 75mm binding.

Titta litt på åsnes vetletind og scarpa t4, noen som har erfaring med å gå langt med noe sånt? Skal brukes til å gå langt, men med mulighet for kjøre ned noen fjellsider med og uten sekk osv...det jeg skal ha er en skikkelig grov alt mulig fjellski..håper noen kan hjelpe litt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem å gå langt på T4. Har gått mange lange dagsetapper i mine, men man må selvsagt akseptere at de blir tyngre enn med BC. For nedkjøring pleier jeg å ta med et par 50 cm lange remmer som jeg strammer øverst på støvelen. Det gir bedre kontakt og kontroll med skien. Støvlene er litt løse i toppen..

 

Har Voile 3-pin, men ville kanskje vurdert Voile sine Switchback hvis du har stor fokus på topptur. Den er leddet foran, og blir litt mer å gå som en randoski. Ville hatt 10mm oppbyggingsplater og hælløftere om du tar 3-Pin eller andre 75mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kraftig fjellski vil jeg forslå Fischer E109, jeg kender mange som bruger den, og bruker den mye og den holder. Og med Voile 3 pin med kabel har man en binding som kan bruges som tå binding på flatter og når der skal ståes nedover kan man sette kablet på igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.