Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka i Januar 2014


MastinEspanol

Anbefalte innlegg

Hej, kan man som regel gå i Femundsmarka om vinteren eller er det nødvendigt med ski ? Har set flere turraporter hvor man går om vinteren. Har været der om sommeren og tænker at med alle de store sten må det være svært med ski hvis ikke der falder store mængder sne. Vil gerne derop i Januar da jeg har fri de tre første uger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Akkurat nå er det nok mulighet for å ta seg frem til fots i de nordlige delene av Femundsmarka (regner med at snøforholdene er ganske likt som på Røros), men generelt ville jeg ikke ha anbefalt å dra uten ski eller truger.  Et annet aspekt er at januar er som oftest temmelig kald, og det er ganske vanlig med en lengre kuldeperiode hvor temperaturen er mellom 25 og 35 grader, jeg ville ha vurdert en slik tur i mars :cool:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt behov for ski eller truger på vintertur i Femundsmarka.

 

Det er ikke noe problem å gå på ski selv om det er mye blokkmark i ormådet. Jeg personlig kjører med hundespann og går på ski i Femundsmarka. Det brukes også snøskuter i forbindelse med reindrift i området. Det er god fremkommelighet på ski. Særlig langs mange vann og vassdrag sparer du også mye tid og energi på ski fremfor truger.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.