Gå til innhold
  • Bli medlem

60 L bæresekk til dame


Pia1

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en 60L sekk og hadde i utgangspunktet sett på Gregory Deva Lady til 2000 kr (http://www.jentesport.no/gregory-deva-60l-damesekk-rosewood-red.html), men ser nå at jeg kan få en Bergans Telemark Lady (http://nettbutikk.bergans.no/outlet/Sekk/Meis/Telemark-60L-Lady-Blue-Navy--132806-p0000161962) til halve prisen. Hva burde jeg gå for? Dvs hvilket kjøp gir mest valuta for pengene? Evt andre tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ideelt sett skulle du kanskje fått prøvd sekkene og sjekket hvilken som satt best på ryggen din. :)

Men for sammenligningen sin skyld;

Jeg har en Gregory Whitney 95 med samme bæresystem (ser det ihvertfall ut som) som Deva sekken du vurderer, broren min har en Bergans Telemark 80 L, herremodel.

Komfortmessig kan ikke disse to sekkene, for min del, sammenlignes.

Gregory sekken går Bergans sekken en høy gang. I tillegg har jeg ett inntrykk at kvaliteten er endel høyere på Gregory sekken. ( stoff, sømmer og detaljeløsninger )

Jeg er rett og slett skamfornøyd med Gregory sekken og spesielt bæresystemet.

Jeg har noen groende planer om å kjøpe ny sekk i 60-70 liters størrelsen. Og selv om Gregory sekkene ikke akkurat er lettvektere, noe som er ett av kriteriene for ny sekk, så liker jeg bæresystemet deres så godt at det fort kan hende at jeg plutselig eier enda en Gregory sekk...

Telemark sekkene ser ut til å være en modell i billig segmentet til Bergans. (?)

Det sagt, så var jeg faktisk imponert av hva han hadde fått til 800,- ( kjøpt på salg )

Han hadde rundt 22-23 kg i sekken da vi gikk over Saltfjellet i sommer og etter litt justeringer fant han en innstilling som passet ham greit.

Dog er hoftebeltet og skulderreimene ganske spinkle og spesielt hoftebeltet er lite "anatomiske" utformet, så han hadde litt problemer med at det sklei ned og sekken ble hengende på skulderreimene, selv om han strammet hoftebeltet aldri så mye.

Om du har planer om å bruke sekken endel, så er det kanskje greit å legge litt penger i den for å få en komfortabel sekk som passer din rygg.

Sekkene sliter man jo som regel ikke ut med det første, så sjansen for at den skal henge en del på ryggen din er jo dermed relativt stor.

Lykke til med valg og kjøp av sekk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Veldig nyttig å høre fra noen som har erfaring med begge! Tror jeg kommer til å gå for Gregory siden jeg har testet den og vet at den passer meg bra. Høres ut som det kan være verdt å legge en tusenlapp ekstra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Gregory Jade 50L , fant den til rett over tusenlappen :) Så får jeg heller kjøpe meg en litt større sekk om jeg skal på skikkelig langtur etterhvert. 50L burde vel holde for langhelger/ukesturer om man ikke skal bære med seg telt og for mye annet utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Gregory Jade 50L , fant den til rett over tusenlappen :) Så får jeg heller kjøpe meg en litt større sekk om jeg skal på skikkelig langtur etterhvert. 50L burde vel holde for langhelger/ukesturer om man ikke skal bære med seg telt og for mye annet utstyr?

 

Det kommer jo an på hva du skal ha med deg og hvor stor bl.a sovepose og liggeunderlag er. Mange klarer seg helt sikkert med 50 l, jeg kan ikke ha noe mindre enn 65 l, men jeg hater også å ha ting hengende og dingle utenpå sekken. Den føles mye tyngre om noe skaper litt uballanse. 50 l på en ukestur syns jeg høres litt vel lite ut med mindre du slipper bære mat, kokesaker o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.