Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp, tips til "Det viktigste om snøskred"


Even_H

Anbefalte innlegg

Hei, etter å ha lest Den lille snøskredboka for andre gang, fikk jeg lyst til å lage et "lite" sammendrag for familie og venner. Selvfølgelig bør man lese "den lille snøskredboka" men tenkte det kunne være en slags "intro" for de som ikke gidder å bruke "en uke" på å lese boka. Det jeg trenger er tilbakemeldinger og tips til å kunne forbedre den, men det skal liksom være et kort og konkret utdrag ikke en 20 siders norskstil. Her er teksten: https://skydrive.live.com/view.aspx?resid=2EAA9F57DD15E0DF!155&ithint=file%2c.docx&app=Word&wdo=2&authkey=!AASBJCj_tfGwzl8

Er VELDIG glad for alle tilbakemeldinger og tips

Hilsen en engasjert 14åring

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Veldig godt initiativ. Det skal ikke nødvendigvis så mye kunnskap til for å kunne redusere risken for skred betydelig om en har muligheten til å følge "gå rundt-prinsippet". Et slikt sammendrag er også fint å lese igjennom for å friske opp kunnskapen både for deg og resten av de du drar på tur med.

 

Et par enkle tips fra min side er å kjapt forklare hvorfor en terrengfelle er en terrengfelle i tillegg til bildene. Når man vet hvorfor er det enklere å huske på/kjenne igjen og ikke minst forstå faren. I tillegg kunne det jo  også være et forslag å nevne den umiddelbare førstehjelpen som gjøres når en person graves ut av et skred(som tillegg til delen om søk og utgravning).

 

Lykke til videre med prosjektet! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, etter å ha lest Den lille snøskredboka for andre gang, fikk jeg lyst til å lage et "lite" sammendrag for familie og venner. Selvfølgelig bør man lese "den lille snøskredboka" men tenkte det kunne være en slags "intro" for de som ikke gidder å bruke "en uke" på å lese boka. Det jeg trenger er tilbakemeldinger og tips til å kunne forbedre den, men det skal liksom være et kort og konkret utdrag ikke en 20 siders norskstil. Her er teksten: https://skydrive.live.com/view.aspx?resid=2EAA9F57DD15E0DF!155&ithint=file%2c.docx&app=Word&wdo=2&authkey=!AASBJCj_tfGwzl8

Er VELDIG glad for alle tilbakemeldinger og tips

Hilsen en engasjert 14åring

 

Godt tiltak det der. Anbefaler skredkurs. Om du tar ett så kan du jo oppdatere sammendraget ditt med egen erfaring og bilder. Det kan jo være lærerikt i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.