Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Diamond Apollo Lantern


50årsgaven

Anbefalte innlegg

Kjøpte Black Diamond Apollo Lantern for en 14 dager siden og helgen for 2 uker siden fungerte den fint med et deilig lys, som for meg gav et evig farvel til telys, trodde jeg.

 

Sist helg var det noe kjøligere tipper det var rundt -30 og på lørdagskvelden fikk vi ikke lys i den i det hele tatt. Batteriene hadde jeg på kroppen under vandringen på lørdag. Fra lørdag til søndag lot lampa jeg ligge i soveposen og på morgenen virket den. La lampa i pulken på søndag og det samme gjentok seg når vi kom til bilen- lampa ville rett og slett ikke slå seg på. Hjemme i husvarmen så tok det bare noen timer,  så virket lampa.

 

Er det flere som har de samme erfaringene? Greit å vite før jeg drar å reklamerer på den.

 

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article716147.ece

 

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke batterier bruker du? Pakken som følger med er NIMH?. Disse fungerer dårlig under -20. Alkaliske fungerer dårlig under -18. Om du bruker Lithium skal disse fungere ned mot minus 40.

 

Brukte alkaliske- Duracell, men jeg tror ikke problemet er batteriene, siden de var varme når jeg satt dem i lykta på lørdagskvelden og teltet hadde en fin temperatur før jeg prøvde lykta,  tror heller det kanskje det selve lykta som ikke tåler noen minusgrader. Enten så er det et gjengs problem, eller så er det jeg som har kjøpt en "mandagslykt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei

 

Jeg tok med lykta til butikken og fikk bytta den uten diskusjon. Etter kuldeperioden i desember var det stort sett bare "fønvind" i Finnmark og temperaturen ble aldri lavere enn -15 til - 20 og da funka den helt greit. Nå er det midnattssol i Finnmark så både hodelykt og teltlykt er pakka bort for denne sesongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.