Gå til innhold
  • Bli medlem

Svandal

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk, jeg trenger deres dyrebare kunnskap. Jeg skal ha min første topptursekk til randonee og frikjøring, og er litt usikker på hvilken jeg skal kjøpe.

 

jeg har sett på Arcteryx Khamski, Gregory Targhee og Osprey Kode.

 

Jeg har satt som minimum krav at sekken må ha eget rom til skredutstyr(spade, søkestang osv) og at sekken bør være mellom 35l-50l, bærekomfort er selvsagt også viktig

 

Jeg heller foreløpig mot Khamskien, men liker alle de smarte løsningene på Targhee og Kode som Khamskien mangler. 

 

http://arcteryx.com/product.aspx?language=EN&category=Packs&subcat=Overnight_-_30L_to_40L&model=Khamski-38

 

http://gregorypacks.com/GM363_cfg.html?dwvar_GM363__cfg_gmp_color=radiant_orange#start=4

 

http://www.ospreypacks.com/en/product/vertical_endeavors__snowplay/kode_42

 

Hvilken ville dere gått for? :)

 

Er også åpen for andre forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Osprey Kode 42 og er fornøyd med den. Valgte den pga muligheten til å åpne hele sekken og se innholdet på samme måte som en bag (fra ryggpanelet). I den har jeg plass til alt jeg trenger, hjelmen passer tilogmed i topplokket, så ingenting henger og slenger på utsiden på vei opp. Alle slike sekker har to separerte rom, men tilgangen til skredutsyret på Kode sekken kunne vært bedre.

 

Ellers syntes jeg Khamski sekken ser ut som et godt alternativ, men skulle jeg kjøpt ny sekk i dag så hadde jeg nok valgt Osprey Kode på nytt.

 

Ta også en titt på Rando serien til Haglöfs før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Osprey Kode 30 og er storfornøyd med den. Alle detaljene er veldig gjennomtenkte. Er hjelmfeste og trekk, gode festemuligheter til ski, og lommer til alt du kan tenke deg. Har brukt min til så og si alt de siste 3 årene (ikke bare topptur), og den er fremdeles like fin. Er veldig greit å kunne åpne sekken fra ryggpanelet. Da legger du riktig side av sekken nedi snøen hvis du legger den fra deg og skal ha noe, og du får god oversikt over det du har oppi. I tillegg finnes den i flere størrelser (rygglengder), sånn at du får en som sitter godt til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregory Targhee og Osprey Kode er næsten ens. Osprey kom først med Kode-serien og Gregory har helt klart kigget på Kode, da de lavede Targhee. Jeg synes Gregory Targhee er federe end Osprey Kode... Jeg har ikke set nogen af Arc'teryx' skirygsække, men har selv overvejet en af Quintic-rygsækkene.

 

Alle rygsækkene findes i forskellig ryglængde, så du kan få en der passer uanset hvilken model du vælger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker denna:

 

http://www.gmax.no/produkt/721500(BC_7)/norheim-tyr-35-ryggsekk/

 

holder lenge..

 

er ikke en skredsekk, men en kjempebra tursekk. får plass til det du trenger for topptur og skredutstyr er lett tilgjengelig når du åpner den opp på toppen. i tillegg så blir du aldri varm eller svett på ryggen når du går, sekken har en egen løsning på det. og det setter jeg kjempepris på når jeg skal kjøre ned igjen! :)

 

god pris og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en Gregory targhee 45l på meg fra fjellsport. Åpnet, testet, konkludert.. alt for stor, Byttes i en 32L :P Jaja har lært til neste gang. Forøvrig god service av Fjellspor.t Mottok sekken dagen etter jeg hadde bestilt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

Ser at du syns 45 l ble altfor stort. Jeg har selv tenkt på å kjøpe Gregory Targhee 45 eller Kode 42, og lurte på om dette er noe de fleste her syns er for stort. Har sett for meg at det er greit med de ekstra literen og heller komprimere det man kan når sekken ikke er stappfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ser at du syns 45 l ble altfor stort. Jeg har selv tenkt på å kjøpe Gregory Targhee 45 eller Kode 42, og lurte på om dette er noe de fleste her syns er for stort. Har sett for meg at det er greit med de ekstra literen og heller komprimere det man kan når sekken ikke er stappfull.

 

Jeg byttet tilslutt i en black diamond outlaw 32l m/avalung(finnes også uten), da de var utsolgt for targhee 32l. Har prøvd den en tur og er fornøyd til nå. 45l ble altfor svær på ryggen, og manglet itillegg flytende topplokk så den ble vanskelig og komprimere. leste også at 45l var laget for overnattingsturer, noe jeg ikke var ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.