Gå til innhold
  • Bli medlem

Isklatring i Rondane?


Rasmus B. Munk

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke erfaring med det, men på en skitur for nogle år siden så jeg noget is, som så rigtigt fin ud. Det var ved Rondvatnet ca. 1,3 km nord for Rondvassbu, hvor bækken fra Rondholet kommer ned. Den letteste måde at kommer dertil er på ski, så som alternativ aktivitet ved manglende sne er det måske ikke så relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

 

Tak for svar. Det ser meget godt ud - jeg må se nærmere på det når jeg kommer derop.

Hei Rasmus

Dersom det ble noe isklatring på deg i Rondane og du har noe mer detaljert info eller bilder som jeg kan tilføre isføreren ta kontakt, her eller på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej PTG

 

Jeg boede på Putten Seter, så jeg ledte mest ved bekkene ned mod dalen umiddelbart i nærheden. Der var lidt, der kunne klatres på, men der var vældig lidt is, og det var ganske slakt, så jeg mener ikke det har kvalitet til at komme i en fører. Men lidt øksesving og spark med stegjernene blev det da til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips, skal oppdatere det som en mulighet i føreren under Rondvassbu. Dersom man først er i traktene kan jo en tur dit være aktuelt pga omgivelsene. 

 

Ellers er jeg ute etter tips om noen har klatret Ula fossene lenger ned eller har gode bilder av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.