Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir det Prekestolen på søndag?


REs

Anbefalte innlegg

Lørdag kveld blir det Viltaften med konemor og diverse tilbehør på Preikestolen fjellstue, og etter en forhåpentligvis god natts søvn er planen å gå til Preikestolen på søndag. 

Får håpe det ikke er så mye folk her nå som på sommeren.

Men turen avhenger av to ting. Været og om konemor er innstilt på en slik tur etter utskeielsen kvelden før.

Det hadde jo vert greit å få brent opp litt overflødige kalorier.

http://www.preikestolenfjellstue.no/article.php?ar_id=39810&fo_id=2953

 

(Norge er et vakkert land, Hipp horra suttende mai!)

post-4220-0-12477600-1385794792_thumb.jp

post-4220-0-41502200-1385794963_thumb.jp

post-4220-0-74911500-1385794975_thumb.jp

post-4220-0-99167900-1385795198_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag kveld blir det Viltaften med konemor og diverse tilbehør på Preikestolen fjellstue, og etter en forhåpentligvis god natts søvn er planen å gå til Preikestolen på søndag. 

Får håpe det ikke er så mye folk her nå som på sommeren.

Men turen avhenger av to ting. Været og om konemor er innstilt på en slik tur etter utskeielsen kvelden før.

Det hadde jo vert greit å få brent opp litt overflødige kalorier.

http://www.preikestolenfjellstue.no/article.php?ar_id=39810&fo_id=2953

 

(Norge er et vakkert land, Hipp horra suttende mai!)

Jeg har faktisk tenkt at det burde bli en tur til Prekestolen en søndag. Denne søndagen går det dessverre ikke.

Jeg kan ikke tenke meg at det er like mange i stien som midt på sommeren. Du blir likevel ikke alene. Værmeldingen ser bra ut.

Det er bare å ønske god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke "stolen" i dag.

Konemor var svært lite lysten på å prøve selv om været etter hvert ble bedre og bedre utover morgenen.

Trass i at betjeningen på fjellstua rådet folk fra å gå, så var det noen som hadde forsøkt seg på turen på lørdag, men de returnerte med uforrettet sak.

Det hadde vert svært isete og glatt på berget ganske tidlig på turen, så de fant det tryggest å komme seg ned igjen.

Det regnet en del både i går kveld og i natt, og jeg kan tenke meg at forholdene i dag hadde vert noe bedre, men sier konemor nei så blir det som oftest nei.

Det var mange biler på ferja fra Stavanger til Tau, så det kan godt tenkes at det er noen som har tenkt seg oppover til Preikestolen.

 

Kvelden i går var helt topp, med utsøkte viltretter av alle slag og vin og øl spesielt valgt for å passe til maten.

Det er bare en gang jeg misunner min bror hans store mage, og det er når det er så mye god mat på bordet. Men er man mett så er man mett, og er man mett så er man som oftest også fornøyd, og det var jeg så det holdt.

Et par bilder med utsikten fra rommet, så kan du bare "trega på" at du ikke ble med.

 

Det er vel Skåpet på nordsiden av Lysefjorden vi ser til venstre i bildet etter Revsvatnet og Kvassnosfjellet på sørsiden av fjorden som vises i bakgrunnen?

post-4220-0-70882500-1385898909_thumb.jp

post-4220-0-02352100-1385898935_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke "stolen" i dag.

Konemor var svært lite lysten på å prøve selv om været etter hvert ble bedre og bedre utover morgenen.

Trass i at betjeningen på fjellstua rådet folk fra å gå, så var det noen som hadde forsøkt seg på turen på lørdag, men de returnerte med uforrettet sak.

Det hadde vert svært isete og glatt på berget ganske tidlig på turen, så de fant det tryggest å komme seg ned

?

Jeg hadde litt av den samme situasjonen. Planen var Bynuten, men da jeg kjørte innover mot Sandnes, viste termometeret null grader, og det lå sterk på pyttene.

Det ble en treningstur rundt Lifjell.

Og fra toppen kunne det se ut som om det var noe hvitt og ubehagelig oppover mot toppen på Bynuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det er en slik høvel vi snakker om så er det ikke tvil om hvor navnet stammer fra.

Det er litt rart å tenke på at det sannsynligvis har vert tilsvarende fjell på begge sider av denne tonnå en gang, men det har falt ned mens denne står igjen.

Sprekken som kan sees fra oversiden skulle nok tilsi at den har vert på vei ned, men så er det et eller annet som har gått galt.

post-4220-0-46692300-1385915642_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.