Gå til innhold
  • Bli medlem

December tur i Pasvik


Jonashaaningoutdoors

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

Det er nesten 9km til Svartbrysttjønna - og ca.4-5km videre inn til Ellenkoia. Kommer jo an på formen og føre - tror det det er kjørt med snøscooter hele veien inn så bør gå i greit tempo innover.

Vi snørekjører med hund så er ikke sikker på hvor lang tid det vil ta.. Mener vi suste fra Ellenkoia helt til riksveien på litt over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tormod: det lyder helt helt helt fantastisk!!! :) vi er på ski med rygsæk, og nok ganske rustne på skiene. Er det ganske flag terreng mot ellenkoia fra riksvegen? Men ja det lyder som om det er ganske enkelt at komme ind til ellenkoia. Ja der blir turrapport. Dere kan følge med på adventurevisitnorway.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det turrapport?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Tja ikke så veldig mye å skrive om, ikke annet enn at jeg var I et område av Pasvikdalen som er ikke er så bevandret av andre enn hundekjørere og reingjetere. 

 

Torsdag - Hurtigruta fra Vadsø og buss videre til Skogfoss. Så med pulk rett vestover mot Malbekken, fulgte der stort sett den gamle traseen til Pasvtrail. Mener å huske at de ikke har brukt den varianten på trailen siden 2004. Fulgte så hundeløypa mot Sameti, men dreide igjen vestover før jeg kom til Sameti brua, som også var stedet for første overnatting. Veldig mye tørrfuru I området som gir knallfine bål,

 

Fredag - rett vest, via Rautajävri og Abborvann (gikk ikke på isen) så mot Sandneselva, fulgte den til finskegrensa hvor jeg telta

 

Lørdag-  Mer eller mindre langs grensegjerdet nordover mot Neiden

 

Søndag- til Neiden og buss tilbake til Vadsø

 

Været, ok til natt til Søndag. Søndag blåste det dog ganske så mye fra nord, men ikke noe å lage noe leven av. Helt grei langhelg hvor jeg fikk brukt opp 15 flextimer :) Blir litt bortskjemt av å bo her i nord!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.