Gå til innhold
  • Bli medlem

Julegavetips - hva kjøper man til et friluftsmenneske til jul?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg tipper det er noen av oss som sliter med å finne julegave til noen som har samme interresse som oss - dvs friluftsliv. Mange har det meste - og det er begrenset med bodplass, og å finne noe som er utenom det vanlige er nesten umulig. Har sansen for å kjøpe ting som blir brukt og som er til nytte, og det er begrenset hvor mye man kan ha av alt mulig.

 

Har du sett noe genialt i en nettbutikk - eller noe spesielt lurt man kan ønske seg til jul?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En pryl som jag köpt  och fått god nytta av är en sådan där Primus Lighter. En sådan + en gasflaska. Billigt och bra.

 

Annars är mitt favoritkök just nu ett trevligt tipps: Optimus Svea. Men det är lite av en entusiastpryl. Inte lättast, inte enklast att använda, inte snabbast. Men pålitligt och trevligt utfört i mässing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ut en god del bøker med bilder og inspirasjon til nye turmål. Det tar heller ikke stor plass i sekken å bli inspirert til å forsøke et nytt område. Forøvrig slites jo alt utstyr, fiskesnører morkner, osv., så noe nytt kan det jo være man finner på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien lurte på hva jeg ønsket meg til 30-års dagen min. De ble nok litt skuffa da jeg sa turting. De mente visst at å bli 30 krevde større ønsker. Men de fant ut at de ihvertfall fikk underholde seg selv litt i handlinga, tror de fikk mesteparten fra div turutstyrsavd på xxl. Jeg fikk (bortsett fra et objektiv, som kanskje ikke er noe man kjøper til venner) en bok som heter "Drømmeturer i Norge", microfiberhåndkle (tar nesten iikke plass, veldig praktisk), engangsponcho (ligger fortsatt i skuffen), stormlighter, stormfyrstikker, Thermos, div ullundertøy, tursåpe og antibac +++ (er et par år siden så jeg husker ikke alt) kuldekrem og solfaktor er også forbruksvarer det er kjekt å ha på tur og, som ihvertfall jeg, syns det er veldig greit å slippe å bruke penger på selv ;). Syns det er greit å gi forbruksvarer til de som har alt fra før ellerså ender det bare med at man får altfor mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få for mye ull ?           :D

Hvis man får det hele tiden er det vel en grense :)

 

Mange gode ide'er her. Pris er vel fra et par hundrelapper og oppover. Var å studerte litt på bokhandelen her og det er et par bygdebøker som man kunne kjøpe. Men hvor mye de blir lest i er en annen sak.

 

Mange gode tips der @REs - skal finstudere de nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.