Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips rulleski? + Gode treningsområder i stavanger område?


Brekke

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte meg ein tur på xxl i måren å gå til anskaffelse av rulleski. Kune tenke meg at det fantes noen ski interiserte her, som har noen tips?

Eg like ikkje det nyaste å dyraste. Men god kvalitet og holdbarhet er viktig. Er det noen normal priser på dette? 

Eg må ha sko, rulleski og staver. Å eg trenger ikkje det beste, er på ingen måte noe toppidrets meneske.

 

Pluss hade vore greit om noen viste gode løyper i stavanger område? Vi har godt område langs sjøen ved mariero. Men er ikkje ofte eg ser folk på rulleski der, så rekner med det finest betre områder?

Eg vet det er en bompenge finansiert sykkel løype langs motorvegen men vet ikkje kos det liger an med arbeidet der...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Tenkte meg ein tur på xxl i måren å gå til anskaffelse av rulleski. Kune tenke meg at det fantes noen ski interiserte her, som har noen tips?

Eg like ikkje det nyaste å dyraste. Men god kvalitet og holdbarhet er viktig. Er det noen normal priser på dette? 

Eg må ha sko, rulleski og staver. Å eg trenger ikkje det beste, er på ingen måte noe toppidrets meneske.

 

Pluss hade vore greit om noen viste gode løyper i stavanger område? Vi har godt område langs sjøen ved mariero. Men er ikkje ofte eg ser folk på rulleski der, så rekner med det finest betre områder?

Eg vet det er en bompenge finansiert sykkel løype langs motorvegen men vet ikkje kos det liger an med arbeidet der...

 

:)

Litt langt fra Mariero, men det går tog....

Det er en hel del rulleskibrukere på sykkelstien mellom Orstad og Bryne, langs Frøylandavannet.

Tror det er gode forhold og lys.

Jeg passerer også noen på veien mellom Figgjo og Kverneland -Åslandsveien. Det er nok bakken opp fra Figgjo som trekker, men her er det etter min mening et vågestykke å gå på rulleski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Pro-ski (C2). Hadde et par OneWay karbon, men disse var så lite retningsstabile at jeg synes de var ubrukelige. Prøvde Swenor fiberglass, IDT  sine og Pro-ski. Av disse synes jeg sistnevnte var desidert best. Kjøpte dem for 1599,- på XXL (kun ski) for ca 2 mnd siden. Hvis du trenger "alt" så finnes det pakker med staver, binding,sko,hjelm osv. hos flere butikker. Bør vel legge til at jeg ikke er veldig erfaren rulleskibruker, har ca 20-30 mil på rulleski, men det blir nok bedre nå som jeg har fått ski som det går an å gå på... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.