Gå til innhold
  • Bli medlem

Hillebergs gamla tvättlina


Urwaldjäger

Anbefalte innlegg

Pratade förra vintern med Hilleberg om deras spartanska lösning för torkning av persedlar i innertältet.
De sa att de medvetet inte gjort några avancerade lösningar för att folk inte ska hänga upp för mycket grejer med nedtyngt innertält och påfrestade sömmar som resultat.

Både Helsport, Exped och Fjällräven har inovativa och smarta lösningar som alla säkert sett, och jag kan inte begripa varför man i Östersund inte kan vidareutveckla sin gamla tvättlina lite.

Är det någon inbiten Hbergare här som hittat på något eget sätt att förbättra detta med torkningen?
Håller på och väljer mellan att köpa ett Hberg Keron 3 GT eller Svea 3 Camp från Helsport.
(Se speciell tråd om detta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har tre ulike Hilleberg modeller som alle har fastmonterte fester for "gear loft" eller bagasje hylle - Har kjøpt og tilpassett modellen fra exped / Helsport slik at mobil, gps hansker etc varmes opp før legge tid - Er vi mange nok som maser på Hilleberg kommer de også med dette som standard!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har Allak, Saivio og Saitaris - Sydd på stormmatter på saivio - Mener likevel at Hilleberg må gjøre noe med bardun opprulling - bruker exped sine poser - ikke opptimalt, men fungerer. Helsport bruker strikk eller fastsydde poser (patagonia) - Når Hilleberg har sin høye pris - Da  må de få på plass elementer som tørke hylle og bardun "rydding" En annen ting som koster 50 g er å bytte ut snora i bunnen av ytterteltet med et bredere nylon bånd som ikke fester seg til kroker og lignende. Kvalitet på duk, stenger (Nå har Helsport de samme stengene) og barduner er likevel best hos Hilleberg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mener likevel at Hilleberg må gjøre noe med bardun opprulling - bruker exped sine poser - ikke opptimalt, men fungerer. Helsport bruker strikk eller fastsydde poser (patagonia) - Når Hilleberg har sin høye pris - Da  må de få på plass elementer som tørke hylle og bardun "rydding"

 

Har du bardunane i posar? Det høyrest tungvindt ut, særleg vintertid.

Sjølv lar eg bare bardunane henge på teltet der dei høyrer heime. Eg har aldri hatt problem med det. Men eg var med å satt opp to Helsporttelt (eit tilårskome og eit heilt nytt) i sumar, der begge var prega av mykje bardunflokar. Forksjellen på mine Hillebergtelt og desse Heslporttelta var at bardunane var montert motsatt veg. På Helsporttelta var bardunstrammaren i pluggenden, medan på Hilllebergtelta min er bardunstrammaren på teltenden. På mitt eige Helsport Ringstind-telt er bardunane montert med strammaren på teltenden, men det er mogleg at eg sjølv har snudd desse. Eg har heller aldri hatt problem med bardunflokar på Ringstindteltet mitt. Ved å ha bardunstrammaren på teltenden, heng desse tett inntil teltduken og vert ikkje ein del av ein eventuell bardunfloke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.