Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Ørret og Sjøørret tråden


Martin HJ

Anbefalte innlegg

Er mange som liker å fiske på tur i fjellet etter Ørret eller langs kysten etter Sjøørret, så prøver å dra igang en tråd hvor man kan legge ut bilde av sine fangster av enten Ørret eller Sjøørret i denne tråden - eller begge. Er sikkert flere enn meg som sikler og får virkelig trigget fiskelysten når man ser bilder av nydelig fangster av disse to fiskene. Så legg ut bilde med vekt, fangstmetode og evt. sted hvis man vil avsløre hvor stoltheten er fanget :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen bilder kommet enda så...

SØ 1,3kg. Ikke no megafisk, men persen min på flue fra i vår. Har noen litt større på samvitigheten men er man fluefisker så teller liksom ikke slukfisk :)

Tatt på en hjemmelaget litt alternativ sort Wolly Bugger. I en fjord i nærheten av Mandal.

post-11041-0-90163600-1383161537_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Frode_H

Årets første ørret fangst kom i dag. 5 stk bet på. 2 stk kom seg unna. 1 ble satt ut grunnet størrelse. og 2 ble med hjem til middags bordet:)

minste var 290g og 29cm (hadde blitt satt ut om den ikke var vanvittig kroket. alle 3 krokene godt ned i gapet)

største var 450g og 36cm.

Alle ble tatt på sluk. den minste tok en 18g gul og oransje sildesluk. Den største tok en 18g hel sølv sildesluk.

post-12978-0-35203900-1395681346_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Frode_H

Lite med ørretfiske på folket eller? Jeg får vel komme med en oppdatering jeg da.

Nok en gang fra Bymarka i Trondheim.

Etter å mistet 2 stk på over 3kg (den ene 15cm fra land) og landet 2 mindre (1.04kg og 1.24kg) kom denne ruggen på land. Veid inn til 2.26kg.

post-12978-0-94610800-1399184977_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode_H

Hadde håven ved siden av meg. Men tok ikke sjansen på å strekke meg etter den. det var jo bare 3cm opp til land. Men hjelper jo lite når fireline snøret røk :)

Ja det er nok anleggsfisk som ble satt ut i vinter tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.