Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av fottøy til Kilimanjaro


Endre Olsen

Anbefalte innlegg

Hei alle fjellfolk. Lurer på om det er en del folk her som har besteget Kilimanjaro. Jeg drar dit i Desember og har litt problemer med og bestemme meg for hva jeg skal medbringe av fottøy. Jeg vurderer og kjøpe trekkingsko, men vil det da være mulig å benytte seg av disse under hele turen eller bør man ha med fjellsko til det høyeste partiet?. Skal gå Machame Route. Var i Himalaya i 2012. Der gikk jeg med sandaler, joggesko og fjellsko, men tenker trekkingsko ville vært mer behagelig og de erstatter vel alle disse parene. Noen som har gått Machame Route før og som kan gi meg noen tips? Vil helst drasse på så lite sko som mulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om været er bra så går du fint med joggesko helt til siste camp på Machame ruta. Herifra og opp bør du ha varmere sko, da temperaturen kan gå ned mot -10 og man beveger seg i et veldig rolig tempo, slik at kropsvarmen ikke blir spesielt høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.