Gå til innhold
  • Bli medlem

Pumpa til omnifuelen lekker


HawkEarl

Anbefalte innlegg

Når jeg pumper trykk i flaska så lekker det bensin ut fra toppen av pumpa (der som den metallskruen sitter). Det virker som jeg ikke fårt strammet til den skruhetta. Det virker også som om selve den skruhetta nå går litt lenger inn i selve pumpa enn tidligere.

post-10585-0-22232000-1382893022_thumb.j

 

Det er ingen pakning mellom den skruhetta og den røde plast biten på bildet under. Mulig det burde være noe der? Jeg har ingen pakning i repsettet som passer til oppgaven.

post-10585-0-38825300-1382892980_thumb.j

 

for sikkerhets skyld har jeg byttet den lærsaken i enden av stempelet, men det medførte ingen forskjell.

 

Innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det skal ikke være noen pakning der, isåfall ville det ikke kommet noe luft inn i pumpa. Det er nok en-veis ventilen i bunnen som er synderen, prøv å rengjøre den. Hvis det ikke går, er det nok bare å bytte den. Hvordan du har klart å gjenge opp pumpehylsen lenger ned, har jeg ikke noen forklaring på, har du brukt verktøy, eller er du bare veldig sterk i klypa?. Du må passe på at du klarer å skru opp igjen pumpe, eller vil det bli vanskelig å bytte pumpelær senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

 

Jeg har byttet ventilen og renset og smurt hele pumpa. Det lekker fremdeles. 

 

Messingkonen ser ut til å ligge riktig på sin plass. 

 

Som sagt ser skruhetta ut som om den går lenger inn enn den gjorde før. Nå går den så langt inn at det er vanskelig å tighte den skikkelig til. Som om den har fått et støt eller noe som har trykt den litt inn. 

Foruten dette er det ingen spor på pumpen som tilsier at noe er ødelagt.

 

(jeg har kun brukt håndkraft ved service på den tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet/smurte du den lille blå o-ringen på messingkonen? Hvis flasken har stått lenge med bensin og pumpe montert kan o-ringene bli dårlige.

 

Den skruhetta har forøvrig ingen funksjon i forhold til tetting. Den er der kun for å guide pumpestangen. Kanskje har den fått seg en trøkk som har deformert/ødelagt pumpa innvendig. Førstepri er i alle fall å få énveisventilen tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOT ON, LØSSNØ !

 

Siden pumpa langt ifra er ny gikk jeg for å prøve å flytte litt på røret.  Justering med et par/tre millimeter gjorde susen! Pumpa er så god som ny.

 

Nå må jeg bare finne en patent som kan funke som beskyttelse for pumpa.

 

Hjertelig takk for hjelpen alle sammen - Og spes til deg løssnø

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan flytter du på røret? Er det gjenget eller bare dyttet inn? Jeg har samme problemet og finner ikke ut av hvordan jeg kan dytte røret på plass.

Primus%20ergo%20pumpe.JPG

Det ser ut som om røret (2) holder på å bli dyttet ut av lokket på pumpen (1)

Når jeg skrur pumpen inn i røret er skruen kant i kant med lokket på pumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOT ON, LØSSNØ !

 

Siden pumpa langt ifra er ny gikk jeg for å prøve å flytte litt på røret.  Justering med et par/tre millimeter gjorde susen! Pumpa er så god som ny.

 

Nå må jeg bare finne en patent som kan funke som beskyttelse for pumpa.

 

Hjertelig takk for hjelpen alle sammen - Og spes til deg løssnø

 

Enkelt patent: Plastboks fra ClaesOlsson, serie Smartstore. Den rymmer kjøkken med slange og pompe, samt div fyrstikker, bestikk, stormskjerm. Litt stort blir det, men det beskytter en spinkel konstruksjon (som jeg ibland tror er laget for å gå sønder...).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.