Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger råd om ny unisex-sekk ca 50-65 L


Juster

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har endelig fått kona bitt av turbasillen og da ønsker hun seg selvfølgelig en egen sekk. For min egen del tenker jeg dette blir en god investering uansett hva hun vil ha. Selv har jeg en 100L Fjällräven Kajka som er med på de fleste turer selv om den er litt stor.

 

Tanken er å kjøpe en sekk som hun kan bruke når vi går tur sammen, men som jeg også kan bruke på litt kortere turer med kun én eller to overnattinger. Derfor er det viktig at rygglengden kan stilles så den passer oss begge. Jeg er 181 cm og kona 164 cm.

 

Har foreløpig sett på følgende modeller:

http://www.fjallraven.no/kajka-65

http://www.fjallraven.no/abisko-55

http://www.fjallraven.no/abisko-65

 

Noen som har erfaringer med disse som unisex-modeller? De finnes også som rene kvinnemodeller, men er usikker på om de vil passe oss begge.

 

Alle råd og anbefalinger mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs vel litt på di og på hennar bygning kanskje? Eg (167 cm) og min sambuar (185 ish cm) kunne ikkje hatt same sekk, sjølv om den hadde justerbar rygglengde, då han er " 2 meter" over ryggen i forhold til meg, + at eg har typisk "kvinnefasong" , så plassering av skulderreimar osv er viktig.

Har erfart at justerbare sekkar som er justert inn til det minste "alle" vegar vert noko meir ustable, og at det krev noko tid for å finne dei rette justeringane på millimeteren i alle ledd, for å få den behageleg. 

Men skulle eg kjøpt ein unisexsekk til meg og sambu hadde eg kika på arcteryx sine sekkar.

Veit at nokre av dei har system som ikkje berre justerar festet til skulderreimane opp/ned men også inn/ut, altså kan ein justere avstanden mellom dei.

Til dømes Arcteryx altra (62 women`s, 65 men`s) Kanskje noko for dykk dersom de har veldig ulik størrelse over skuldrane og ryggtavla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har vurdert Altra sterkt, men visste ikke at det gikk å justere skulderreimene i bredden. Det går i alle fall på Kajka.

Skal sjekke ut Arcteryx Altra 65 for menn. Vet den finnes i en "short" utgave. Kanskje den kan passe oss begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har vurdert Altra sterkt, men visste ikke at det gikk å justere skulderreimene i bredden. Det går i alle fall på Kajka.

Skal sjekke ut Arcteryx Altra 65 for menn. Vet den finnes i en "short" utgave. Kanskje den kan passe oss begge.

 

Ok, var ikkje klar over at dte gjekk an på Kajka :) 

Det som slår meg er at det kan være enklare å få fult "utjustert" damesekk god på deg enn å få ein fult "innjustert" herresekk god på henne. I alle fall mi erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.