Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinter/fjell støvler


LadyA

Anbefalte innlegg

Tips til støvel til bruk i snø i vinter?
 

-Bruksområdet -Gåtur på ubrøyta vei om det har snødd om natta også tenker jeg å bruke de når vi leker i snøen ute med unga...

Har ikke budsjett til å legge mye penger i det nå :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hva du mener med "mye penger". Jeg har et par Alfa Bever som jeg bruker hele året. De er relativt høye så du slipper få snø i støvlene. Om du skal stå mye stille vet jeg ikke om de holder mål i sterk kulde, da er jo varmesåler et godt alternativ. Men om du skal leke selv også når du er ute med ungene så tror jeg du holder varmen. Om du ønsker en lavere støvel er det jo bare å dra på et par gamasjer om det er kommet mye snø. Ellerså har jo Sorel en rekke vinterstøvler. Har ikke prøvd disse selv, ser for meg at de ikke er noe å legge ut på langtur med, men de ser veldig varme ut og jeg vet at folk som jobber i barnehage o.l gjerne har den typen støvel når de er ute med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk vinterstøvel er de som er en slags Canada boots men løs innerstøvel. De pleier ikke koste så mye. Har en del på XXL bl.a de fra Caribou.http://www.xxl.no/Root/Sko/Herresko/Vintersko/c/140220

Til "hjemmebruk" er slike fine. Bruker et par slike når jeg er ute med snøfresern, går tur i gata med bikkja etc. Men de sitter ikke så tight synes jeg så det er ingen vandrestøvel.

Skaffet et par Icebug Sorix Bugrip2 støvler til mer bruke i marka og slikt. Super støvler som er gode og varme, er ikke så massive som en canadaboot, lett å snøre litt tight. Bra høyde på de og så har de ISPIGGER. Trengs sikkert ikke overalt men jeg ferdes i marka nære Oslo og det kan ofte være rundt null i perioder og gjerne litt isete. Supre til slikt bruk. Men de koster litt mer, Jeg mener jeg ga 800 på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal gå 1km hver dag, om morran=ikke måka grusvei!  uansett vær (til buss) hele vinteren....
Ellers blir det leking i snøen med unga... ;)  

 Muck boots hørtes nok fornuftig ut ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for noen relativt lette fjellstøvler, ikke noe gummistøvel-aktig. Jeg har prøvd meg på gummistøvler på snø i fjellet, og det er ikke noe morsomt. Siden det er ubrøyta vei, så trenger du nesten samme hva gamasjer for å ikke få snø oppi støvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå er vel Muck-boots like glatte som sandaler. Så 1Km spasertur 2 ganger om dagen på holke/polert is vil du nok angre grovt på innen våren :-)

Du nevner også buss her. Så da blir det vel også å stå mye i ro å vente.

Ta en titt på skittfiske.no i stedet:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/TUR--OG-FRITIDSBEKLEDNING/Sko/Vintersko.aspx

 

eller fisketid.no:

http://www.fisketid.no/vintersko-c-302.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer muck-boots hvis man skal være ute et døgn eller to, og det er 10-20 kalde? Har jo erfart at vanlige fjellsko blir altfor kalde til slikt, men er på jakt etter sko til lange utedager i mange minus.

Hva er best? Ser jo at Harkila har noen best i test-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig fjellsko(sommersko) blir fort for kalde ja. Skikkelig vintersko som er foret/har innerstøvel, og har isolerende såle blir neppe for kalde. Om du da ikke skal på Nordpolen et par døgn. Er viktig at ikke skoene blir trange, da dette ødelegger mye med tanke på isolasjon.

 

De beste er de som passer deg og ditt bruk best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Fortsatt tusler jeg i joggesko :P  Vi har jo ikke fått snø her enda...

Det er 1 km til buss, som jeg aldri i verden kan tenke meg rekker å bli brøyta når vi går ut i sekstia på morran.(privat veg). Så står vi  å venter på buss, jeg leverer i bhg, også står jeg nesten en time på bussplassen for å ta timesbussen videre på jobb... og så blir det samma suppa på vei tilbake.. men muligens brøyta da...
Tenkte å å bruke de til å leke med unga i snøen.. ake, basa rundt :P

Den veien er speilblank på det værste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.