Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er dette ?


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Under vår vandretur i Njardarheim støtte vi på flere av disse enorme hinderene i skar og daler.

Vi lurte på hva dette kunne være.

Rune trodde dette var sperringer for å hindre troll fra å vandre til Austlandet.

Selv tror  jeg dette var bygd for å hindre spredning av huggorm og ørekyte motsatt veg.

Men noen endelig konklusjon kom vi ikke fram til..... :???:

 

4pb1.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du ikke bare at det er en morenerøys fra siste istid som er blitt litt ekstra jevn i kanten?

Vi har mange slike her på vestlandet og det var jo her isen gravde ut daler og fjorder før den trakk seg tilbake.

Ellers kan det kanskje være et signal fra det ytre rom. Kanskje en ufo har passert og laget disse for å sende oss en hilsen.

Dette skjer jo stadig vekk både her til lands og spesielt i England. 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/--Forste-kornsirkel-pa-Vestlandet-3257097.html#.Uj6ME4Z7La4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke bare at det er en morenerøys fra siste istid som er blitt litt ekstra jevn i kanten?

Vi har mange slike her på vestlandet og det var jo her isen gravde ut daler og fjorder før den trakk seg tilbake.

Ellers kan det kanskje være et signal fra det ytre rom. Kanskje en ufo har passert og laget disse for å sende oss en hilsen.

Dette skjer jo stadig vekk både her til lands og spesielt i England. 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/jaeren/--Forste-kornsirkel-pa-Vestlandet-3257097.html#.Uj6ME4Z7La4

 

UFO teorien var interresant. Vi så noen blinkende lys på himmelen over Storsteinhytta om natta.... :shock:

Ellers er det lite av kornåkere er oppe i 1000 meters høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under vår vandretur i Njardarheim støtte vi på flere av disse enorme hinderene i skar og daler.

Vi lurte på hva dette kunne være.

Rune trodde dette var sperringer for å hindre troll fra å vandre til Austlandet.

]

Selvsagt, de må være bygd for å hindre trollenes frie ferdsel. At jeg ikke har tenkt på det.

Beste forslag hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passerte her for noen år siden. Jeg kom fra Hovatn og skulle til Eiavatn. Jeg var innom på Storstenen og spiste lunch. Jeg husker denne steinhaugen, men jeg tenkte ikke så mye over hva det var den gangen, men da hadde jeg ikke sett filmen om trolljegeren.

Jeg kommer nok til å være mer forsiktig neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.