Gå til innhold
  • Bli medlem

Slutt på sommeren?


Blackbrrd

Anbefalte innlegg

Ser ut som sommeren virkelig har sluppet taket nå og at høsten - og vinteren er på vei:

http://www.oa.no/nyheter/article6864397.ece

 

Skjønner godt at folk kan bli overrasket av sludd på fjellet nå, gikk selv på tur i shorts og bar overkropp senest sist søndag fordi det var så varmt. ;)

 

Denne sommeren har vel vært den beste siden noe sånt som '97. Husker jeg gikk rett fra 25 grader og sol på østlandet til 5-10 grader og regn når jeg dro i militæret på Værnes. Tror hele leiren på rundt 1000 soldater ble forkjølet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At denne sommeren går ned i bøkene som en av tidenes er det liten tvil om.

Og jeg som fikk overført ferie fra i fjor har fått maksimal uttelling. I år skal man virkelig ikke klage!

Senest i går satt jeg ute til halv ett på kvelden her i hovedstaden og nøt utelivet.

 

Nå får man bare glede seg over høsten og vinteren som kommer, og variasjonene som følger med :)

Må bare huske å kle seg etter forholdene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som sommeren virkelig har sluppet taket nå og at høsten - og vinteren er på vei:

http://www.oa.no/nyheter/article6864397.ece

 

Nja, skal nå ikke si det så sikkert, siden de etter overskriften å dømme har iverksatt leteaksjoner for å finne dårlig vær på/i fjellet...

 

 

Leteaksjoner etter dårlig vær i fjellet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At denne sommeren går ned i bøkene som en av tidenes er det liten tvil om.

Og jeg som fikk overført ferie fra i fjor har fått maksimal uttelling. I år skal man virkelig ikke klage!

Senest i går satt jeg ute til halv ett på kvelden her i hovedstaden og nøt utelivet.

 

Nå får man bare glede seg over høsten og vinteren som kommer, og variasjonene som følger med :)

Må bare huske å kle seg etter forholdene.

Jupp, dama som gikk på ski for første gang på 13 år ifjor gleder seg allerede til snøen. Vinteren ifjor var også knall, ihvertfall i Kongsberg, hadde bra skiføre (stort sett blått hele tida) fra desember til april. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, dama som gikk på ski for første gang på 13 år ifjor gleder seg allerede til snøen. Vinteren ifjor var også knall, ihvertfall i Kongsberg, hadde bra skiføre (stort sett blått hele tida) fra desember til april. ;)

 

Underskrives Blackbrrd! Som vanlig har mine vinterforberedelser startet med å drømme om ski og utforkjøringer. Disse drømmene kommer som regel midt i august!

Ha en flott høst, vi satser på 3 uker knalltøff barfrost for å ha skiføre lengst mulig utover våren!

 

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underskrives Blackbrrd! Som vanlig har mine vinterforberedelser startet med å drømme om ski og utforkjøringer. Disse drømmene kommer som regel midt i august!

Ha en flott høst, vi satser på 3 uker knalltøff barfrost for å ha skiføre lengst mulig utover våren!

 

EirikW

Heh, jeg er en skikkelig pyse, så jeg husker på diverse utforkjøringer med skrekkblandet fryd. Litt ubegrunnet egentlig, jeg trynte ikke en eneste gang i løypene ifjor. Fikk meg et fint snøbad i løssnø utenfor løypene på vei til familiehytta på Blefjell, men det var mest moro. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg er en skikkelig pyse, så jeg husker på diverse utforkjøringer med skrekkblandet fryd. Litt ubegrunnet egentlig, jeg trynte ikke en eneste gang i løypene ifjor. Fikk meg et fint snøbad i løssnø utenfor løypene på vei til familiehytta på Blefjell, men det var mest moro. :D

Du må ramle mer! Dersom du slutter å dette blir du bare mer og mer forsiktig. Utfordr deg sjøl og tøy grensene, ellers blir du for gammel.

Hilsen en tilårskommen skiløper.

 

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ramle mer! Dersom du slutter å dette blir du bare mer og mer forsiktig. Utfordr deg sjøl og tøy grensene, ellers blir du for gammel.

Hilsen en tilårskommen skiløper.

 

EirikW

Har jo forsåvidt latt det stå til endel ganger, men når dama plutselig viser dødsforakt og setter utfor isete spor i hockey, så følte jeg ikke for å følge etter. GPS-en viste 38km/t for henne, noe jeg tipper at stemmer bra. Ikke noe jeg føler for på noen tynne ustabile planker. Rundt 30km/t når det er blått-føre går greit.

 

Endel "morsomme" bakker i løypa fra kjennerudvannet til Hallhytta. Spesielt første gangen jeg gikk inn der og ikke visste hvordan løypa gikk og jeg stod på toppen av en ås tenkte jeg: "og hvor ender denne bakken?" På veien tilbake var det en veldig bratt, kort bakke med en liten sving i bunn. Hadde bitt meg godt fast i bakken på veien til Hallhytta, ettersom det var bratt nok til å være klønete å gå fiskebein opp bakken. Halvveis plogende ned bakken ble jeg så krampete i beina at jeg nok kom til å krysse skia foran, så jeg lot det stå til og kjørte rett ned. Måtte vente en stund på dama som nektet å gi slipp på kontrollen og ploget hele bakken ned (og krysset skiene et par ganger).

 

Hadde en spesiell opplevelse der rett etter jul når jeg ble med på tur der oppe på morgenen. Vi dro med en gang det begynte å bli litt lys og gikk inn der helt alene. Utrolig spesielt lys og en helt egen ro når man har skiløypene og skogen for seg selv. Det er sånn jeg virkelig ser fram til i vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.