Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kjenner Husky Extreme Fighter? (utskilt)


Stonis

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring eller prøvd Husky Extreme Fighter 3-4 prs. telt. Såg ut som et bra telt . Lett å slå opp og tåler mye regn og dårlig vær.

Endret av Tor Magnus
Splittet ut til egen t tråd da det ikke hørte hjemme i "Hva har du kjøpt nå" tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

Jeg har et Husky Extreme Fighter 3-4 og har testet dette flere ganger denne vinteren sammen med @whistler. Er testet på haukelifjell under svært krevende forhold med kraftig vind og det stod som et fjell. Generelt vil jeg si det virker som et solid telt med en konstruksjon som gjøre det svært vindstabilt. Innganger på to sider men litt små fortelt. Det er fin plass til to voksne personer i teltet på vinterstid, da med 2x expeed underlag og 2x pulkbager inne i teltet, altså romslig! Lufting fungerer bra. Bare fyre løs om det er noe spesielt dere lurer på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Trond Arvid Hagen said:

ser ut som om det er få barduneringer, men det er da kanskje ikke nødvendige?

Stemmer, er bare to barduneringer på hver av langsidene. Teltet er såpass stabilt at jeg tror ikke det er noe problem, som sagt stod det helt fint på vidda i vinter i heftig vindvær. Vil tro det var 15-20 sek/m og sikkert det dobbelte i de værste kastene. Teltet viste ingen antydninger til å klappe sammen selv om noen av vindkastene var så kraftig at vi våknet av dem flere ganger på natta :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Jeg har et Husky Extreme Fighter 3-4 og har testet dette flere ganger denne vinteren sammen med @whistler. Er testet på haukelifjell under svært krevende forhold med kraftig vind og det stod som et fjell. Generelt vil jeg si det virker som et solid telt med en konstruksjon som gjøre det svært vindstabilt. Innganger på to sider men litt små fortelt. Det er fin plass til to voksne personer i teltet på vinterstid, da med 2x expeed underlag og 2x pulkbager inne i teltet, altså romslig! Lufting fungerer bra. Bare fyre løs om det er noe spesielt dere lurer på :) 

Har spm kring innog ut av teltet. På ein del dometelt vert sjølve døropning, i alle fall på ei side, ofte låg. Kor høgt er det "unde døri" på dette teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder høyde/klarering i dør åpning så er nok ikke det helt optimalt på dette teltet heller. Litt kronglete vil jeg si. Problemet forsvinner jo om man har nok snø til å grave grop i forteltet ;) Er vel nettopp forteltene som jeg syntes har mest mangler på dette teltet sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Tøff videosnutt! :) Forøvrig veldig urutinert å ligge værfast helt oppe med Mannevatn, du burde logget værfast innenfor rekkevidden til Nupsøl, Fjellburger, badstu og badestampen på Haukeliseter ;) Det anbefales ;) Jeg pleier å legge meg værfast i bilen på parkeringen.. 

DSC00638.JPG

DSC01041.JPG

  • Liker 2
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Tor-Erik-L-77 skrev (På 14.4.2016 den 10.27):

Jeg har et Husky Extreme Fighter 3-4 og har testet dette flere ganger denne vinteren sammen med @whistler. Er testet på haukelifjell under svært krevende forhold med kraftig vind og det stod som et fjell. Generelt vil jeg si det virker som et solid telt med en konstruksjon som gjøre det svært vindstabilt. Innganger på to sider men litt små fortelt. Det er fin plass til to voksne personer i teltet på vinterstid, da med 2x expeed underlag og 2x pulkbager inne i teltet, altså romslig! Lufting fungerer bra. Bare fyre løs om det er noe spesielt dere lurer på :) 

Hvordan er innertelt med mesh sammenlignet med tett innertelt om vinteren? Blir det merkbart kjøligere? Mindre kondens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes innertelt med mye mesh faktisk var veldig positivt. Det blir mindre kondens, bedre lufting og på morgenen slipper man og få et lag med rim ramlende ned over seg 😊

En fordel med mye mesh er også at kokkelering i innertelt er langt enklere da damp og annen os enkelt luftes raskt ut av innerteltet og ikke samler seg opp.

Jeg fryktet at det kanskje kunne bli endel snøføyk fra yttertelt til innertelt men det har jeg aldri fått noe problem med. Selv under de værste vindforholdene.

Når det gjelder varme så magasineres det nok noe dårligere med mesh. Men når man fyrer i innerteltet så blir det uansett godt og varmt. Vil vel kanskje si at dette uansett er et lite problem. Når det er 15 minus ute og masse vind så er det uansett begrenset hvor mye det hjelper med et innertelt uten mesh eller med mesh. Det blir kaldt i innertelt uansett uten fyring.

 

Endret av Tor-Erik-L-77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor-Erik-L-77 skrev (1 time siden):

Jeg syntes innertelt med mye mesh faktisk var veldig positivt. Det blir mindre kondens, bedre lufting og på morgenen slipper man og få et lag med rim ramlende ned over seg 😊

En fordel med mye mesh er også at kokkelering i innertelt er langt enklere da damp og annen os enkelt luftes raskt ut av innerteltet og ikke samler seg opp.

Jeg fryktet at det kanskje kunne bli endel snøføyk fra yttertelt til innertelt men det har jeg aldri fått noe problem med. Selv under de værste vindforholdene.

Når det gjelder varme så magasineres det nok noe dårligere med mesh. Men når man fyrer i innerteltet så blir det uansett godt og varmt. Vil vel kanskje si at dette uansett er et lite problem. Når det er 15 minus ute og masse vind så er det uansett begrenset hvor mye det hjelper med et innertelt uten mesh eller med mesh. Det blir kaldt i innertelt uansett uten fyring.

 

Tenker kanskje at det er på barmark man merker mest kald trekk med innertelt i mesh? Eller? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Marius Engelsen said:

Tenker kanskje at det er på barmark man merker mest kald trekk med innertelt i mesh? Eller? 🤔

Ja vil tro det potensielt kan bli mer trekk da men har dessverre ikke noe stor erfaring med det. Nå skal det sies at mesh ikke går helt ned og starter vel omlag litt over liggehøyden så tviler på det er et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.