Gå til innhold
  • Bli medlem

UT-appen på sykkeltur


lesira

Anbefalte innlegg

Jeg testa nylig for første gang å dra på sykkeltur uten kart på papir, men med kart på telefonen min. Syns det i all hovedsak fungerte veldig bra, i hvert fall i godt vær. Litt verre i dårlig vær. 

 

Har skrevet om erfaringene mine her:

http://sykkelopplevelser.wordpress.com/2013/09/11/erfaringer-med-ut-appen-som-kart-pa-sykkeltur/

 

Noen som har testa andre kart? Eller har råd om bruk i regnvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt appen til Norge-serien mye og synes den fungerer veldig bra. Kartene kan lastes ned offline for ganske mye mindre enn kartbladene på plast koster så da er man ikke avhengig av 3g dekning for å bruke kartene. Fungerer veldig greit sammen med GPS'en og tracking av rute. Eneste ulempen med norges-serien er at den trekker endel batteri om du tracker ruten. Batteriet på iphonen min holder ikke til tracking i mer en 5-6 timer, men det er jo nok for de fleste dagsturer.

 

Har ut appen også, men i praksis blir det veldig begrenset når den ikke har mulighet for offline kart.

 

I regnvær bør du ha en vanntett pose eller hus til telefonen din. En zip-lock pose fungerer fint til nød og er billigste løsning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har appen Norge-serien og er meget fornøyd. Kartene kan lastes ned så de ligger lokalt på iPhonen og man er dermed uavhengig av mobildekning. Den suger jo strøm, men det løser jeg ved å ha med et eksternt batteri (batteribank).

UT-appen med alle dens turforslag hadde vært fin om det var dekning overalt, men det er det jo ikke..., i allefall ikke i fjellheimen eller innerst i Marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.