Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur i Brungmarka


Villmarksmannen83

Anbefalte innlegg

Brungmarka

Ja da var det fisketur som skulle gjennomføres via Hissi turgruppen.
Vi endte bare opp med tre stykker men denne turen var bare for spennende som måtte oppleves. Været var ikke meldt til å bli det beste men det skulle vise seg at dette kom til å bli en skikkelig flott tur.
Vi endte bare opp med gutter på denne turen Ruben, Tommy og meg som skulle utforske den ukjente Brungmarka. Hadde vært inne i dette terrenget en gang i fjor og hadde en flott opplevelse med pent fiske vann og villmarksopplevelser.

Turen startet på Brøttem der vi gikk over elven som renner ned fra Selbusjøen, her er bruen som det er bom på for å skille av området til kun hytteeiere som har tilgang til å bruke transport middel inn i området. Vi fulgte veien til vi fant stien som går rett igjennom området og ender opp ved Storvatne som ligger midt i området i Brungmarka. Det var her jeg var i fjor da jeg var å utforsket området og opplevde en bra fiske opplevelse. Turen opp til Storvatne tok rundt to timer i fra parkeringsplassen, her var det fortsatt noen kilometer som var planlagt å gå. Været var 20 grader og perfekt vandre vær men med en sekk som veide ganske mye så begynte svetten å renne ganske godt hos oss alle.

Da vi kom frem til bestemt fiskevann så satte vi opp telt å begynte å fiske med både marka og spinner, dette var vist plassen som det lønte seg å fiske med mark pga her tok Ruben opp første ørrett som ikke var større en mark boksen, men som de sier «Noe er bedre enn ingenting» hehe. Mørket kom fort så det var bare å fyre i bålet og forberede oss for en kveld med mat stekt over åpen flamme og mye god drikke. Her ble det fortalt mye jakt og fiske historier som man har opplevd og gav hverandre forskjellige tips og triks.

Vi overnattet i telt ved vannet og våknet opp til solskinn og herlig vær så det var bare å kaste duppen og sluken ut. Det tok ikke lang tid før Tommy fikk en fisk som nesten stakk av gårde med fiskestanga, den lå på bakken da den plutsetlig begynte å bevege seg ut mot vannet. Dette viste seg etter en lang kamp å være en flott ørrett på 7 hg som smakte meget bra til frokost.
Vi ryddet området etter oss og pakket våre saker og begynte turen nedover til Brøttem. Denne turen brukte vi bare litt over to timer på å komme oss nedover til bilen med slitne føtter. Dette var en herlig gjeng å dra på tur sammen og gleder meg til neste tur allerede.

Takker til Ruben og Tommy for en gal gjeng og gode turkamerater.

Finner flere rapporter og flere bilder på min blogg :
Mitt Villmark

Noen bilder fra turen : post-8905-0-48424700-1378759502_thumb.jppost-8905-0-29906300-1378759505_thumb.jppost-8905-0-20989000-1378759507_thumb.jppost-8905-0-69256400-1378759509_thumb.jppost-8905-0-85687000-1378759512_thumb.jppost-8905-0-42725300-1378759515_thumb.jppost-8905-0-97049700-1378759516_thumb.jppost-8905-0-62114500-1378759518_thumb.jppost-8905-0-95061900-1378759524_thumb.jp

post-8905-0-33438100-1378759521_thumb.jp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Trivelig tur-rapport!

Flott at flere bruker Brugnmarka!

Var i andre enden av Storavatnet på søndag, men så dere ikke... Sirklet tilbake og gikk mot Sikatjønna på veien ned. Møtte fiskere og teltplass der, men altså ikke dere.

Bruker Brugnmarka ofte, men møter sjelde på folk.

Geir, her med utsikt over Sikatjønna

Postet bilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Trivelig tur-rapport!

Flott at flere bruker Brugnmarka!

Var i andre enden av Storavatnet på søndag, men så dere ikke... Sirklet tilbake og gikk mot Sikatjønna på veien ned. Møtte fiskere og teltplass der, men altså ikke dere.

Bruker Brugnmarka ofte, men møter sjelde på folk.

Geir, her med utsikt over Sikatjønna

qume9abe.jpg

Dette var første gangen vi har vært i Brungmarka og kan virkelig si at det kommer til å bli flere turer igjennom høsten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.