Gå til innhold
  • Bli medlem

Investering i utstyr - utskilt


Steinar M

Anbefalte innlegg

Jeg har alt for lite turutstyr så jeg MÅ handle inn, fiskeutstyr derimot... vel vel det har nok gått noen forhold bl.a pga hobbyene mine. Men tenker slik at da er de faen ikke verdt det.

Et skikkelig telt er en investering som varer i mange år, det samme med ei skikkelig stang. Og selv om det gjør litt større innhugg i beholdningen der og da er det mest økonomisk på sikt. Og en ting til... hobbyer skal koste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Jeg har alt for lite turutstyr så jeg MÅ handle inn, fiskeutstyr derimot... vel vel det har nok gått noen forhold bl.a pga hobbyene mine. Men tenker slik at da er de faen ikke verdt det.

Et skikkelig telt er en investering som varer i mange år, det samme med ei skikkelig stang. Og selv om det gjør litt større innhugg i beholdningen der og da er det mest økonomisk på sikt. Og en ting til... hobbyer skal koste

Når det gjelder fiskeutstyr så må du fordele kosten ut på antatt levetid. Jeg har en lettspinnstang med snelle som ble kjøpt i 1977 og er i bruk fremdeles.

Ellers har jeg ca. 20 forskjellige fiskestenger.

Spørsmålet er:

Skal du fiske eller skal du få fisk?

Jeg drar på fisketur for å fiske og da teller ofte utstyret mer enn fangsten.

Mange spør meg om jeg trenger alt dette fiskeutstyret. En eller to stenger hadde sikkert vert nok.

Jeg spør da hvorfor de kjører rundt i en BMW, Volvo eller Mercedes når en Skoda hadde vert god nok.

Det er liksom helt greit å bruke et hundretusen eller to ekstra på bil, men en tusenlapp eller to på en fiskestang er liksom galskap.

Forstå det den som kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når det gjelder fiskeutstyr så må du fordele kosten ut på antatt levetid. Jeg har en lettspinnstang med snelle som ble kjøpt i 1977 og er i bruk fremdeles.

Ellers har jeg ca. 20 forskjellige fiskestenger.

Spørsmålet er:

Skal du fiske eller skal du få fisk?

Jeg drar på fisketur for å fiske og da teller ofte utstyret mer enn fangsten.

Mange spør meg om jeg trenger alt dette fiskeutstyret. En eller to stenger hadde sikkert vert nok.

Jeg spør da hvorfor de kjører rundt i en BMW, Volvo eller Mercedes når en Skoda hadde vert god nok.

Det er liksom helt greit å bruke et hundretusen eller to ekstra på bil, men en tusenlapp eller to på en fiskestang er liksom galskap.

Forstå det den som kan.

Kunne ikke vært mer enig med deg REs.

Kjøpte meg en bergans stryn jakke på amfibi i går. Gleder meg til jeg får testet den på fjellet.

WEB_Image%20Stryn%20Jkt%20Dk%20OceanGreen%20Red%20Sunset%20XXL%20-253947237.Jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.