Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane, oktober


Eva-Marie

Anbefalte innlegg

Annonse

Er det noen som kjenner til området rundt Rondane Friluftssenter, og har noen turtips i nærheten? Gjerne toppturer :smile:

 

Eva

Har ikke vært der, men du har jo 10 topper over 2000 i området :)

 

Jeg hadde nok valgt annen boplass, selv om det da blir selvbetjent i oktober.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tida bør man være forberedt på snø. Det kan være bart på toppene, men det kan også ligge snø helt ned mot tregrensa. Nå betyr ikke et melisdryss på toppene nødvendigvis at man ikke kan gå opp på dem. Så lenge man er forsiktig hvis det er sleipt eller glatt bør det gå bra. Jeg tviler på at det kommer store snømengder men man kan aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rondane i oktober kan være både hummer og kanari.. Det kan være knallbra, men ikke bli for skuffet om du må ty til en plan B. For å illustrer dette legger jeg ved to bilder fra egne turer, med 1 år og 1 uke mellomrom. 19.09.09 var det full sommer i shorts og t-skjorte, mens 25.09.10 hadde vinteren overtatt. Veldig fint begge deler, men det er hardt å vasse i snø til livet.

 

Uansett forhold, god tur!

post-12415-0-34830500-1378809139_thumb.j

post-12415-0-30975900-1378809140_thumb.j

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! To forskjellige turer ser jeg på bildene. Kommer til å dra oppover siste helgen i september, så det blir veldig spennende å se :smile: Er det noen som har gått Veslesmeden?

Ja, som 7-åring fra Rondvassbu. Er en enkel tur. Det er ett eneste punkt hvor stien går i nærheten av stupet, resten er plankekjøring på alle mulige måter. ;)

 

Gikk til Storesmeden 8-10 år senere og det var ganske mye sterkere utslag på høydeskrekken min. Veldig morsomt etter å ha sett over fra Veslesmeden så mange år tidligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.