Gå til innhold
  • Bli medlem

Venor Lavo - erfaringer


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaringer med nye Venor lavoer? Det jeg lurer på er om de nye er like gode som de "gamle"? Jeg har vært innlosjert i en gammel en ganske mange ganger, og den er helt super. Så var jeg inne i en relativt ny en her en dag, tre-fire år gammel, og den var ganske annerledes må jeg si. Duken gav helt merkelige farger inne i lavoen. De grå reimene på sekken ble lilla osv. Litt irriterende. Duken ble veldig våt på innsiden og var utrivelig i regnvær. Det dryppet også fra bardunfestene. Er dette ny standard fra Venor? Eller kan det ha vært en spesiell modell? 

 

Har tenkt å anskaffe meg en, men ble litt usikker etter dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Venorlavvu jeg er svært fornøyd med. Jeg har den minste (1-3 manns), som veier ca. fem kilo med plugger, stang og barduner. Jeg opplever også at farger endres inne i lavvuen, noe jeg antar kommer av de impregneringen. Ser ikke på dette som et problem. Jeg tror duken er en blanding av bomull/polyester. Opplever litt kondens, men aldri drypp fra bardunfester m.m.

 

Jeg brukte den på deler av turen min Norge på langs i 2010, en tur langs landeveien og kysten. Hensikten var å teste hvor praktisk en lavvu er på en slik tur opp mot et valig fjelltelt: Norge på langs: lavvu eller fjelltelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd et par stormer i min. Det er under slike forhold det er godt å vite at duken er solid. Det som var noe plagsomt var bardunene til lavvutoppen. Jeg hadde festet dem til hemper i hovedduken, og i vinden pisket de så kraftig mot duken at det var umulig å sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sovet et par netter i en slitt, tilårskommen Venor-lavvo. Gudene vite hvor mange år den er. Kanskje 10 ca?  Med kuling fra sørøst og regn, konstaterte jeg fort i løpet av natta at duken IKKE var tett ihvertfall. Dryppa kontinuerlig ned gjennom duken, slik at man lå i en fin dam oppå eget liggeunderlag. Nyere lavvoer, verken fra Venor eller andre merker, har jeg null erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.