Gå til innhold
  • Bli medlem

Savnet 27 åringen nord for Hunnedalen Funnet på Blåfjellenden


REJOHN

Anbefalte innlegg

Fredag til lørdag var jeg på min vanlige tur til Blåfjellenden. Der møtte jeg to jenter. De hadde egentlig tenkt seg videre til Langavatn, men på grunn av et vondt kne bestemte de seg for å returnere til Hunnedalen dagen etter.

Det var egentlig tre jenter. Den tredje, med en hund, fortsatte til Langavatn for å gå til Sandvaten dagen etter.

Og er nå antakelig savnet.

(Det kan da ikke være så veldig mange enslige jenter med hund på Langavatn fredag til lørdag.)

I følge venninnene var jenta fjellvandt, og hadde med klær for fjellet. Jeg mener å huske at hun hadde med kart. Dette går helst godt.

Skulle jeg gjette har hun enten havnet mot Børsteinen eller ned mot Sandvasslegå.

Med andre ord gått feil i stidelet.

Tiden vil vise.

Og jenta ble funnet på Blåfjellenden.

Blåfjellenden var det også en annen. jente som gikk alene. Det virker som om flere og flere jenter tar ut alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag til lørdag var jeg på min vanlige tur til Blåfjellenden. Der møtte jeg to jenter. De hadde egentlig tenkt seg videre til Langavatn, men på grunn av et vondt kne bestemte de seg for å returnere til Hunnedalen dagen etter.

Det var egentlig tre jenter. Den tredje, med en hund, fortsatte til Langavatn for å gå til Sandvaten dagen etter.

Og er nå antakelig savnet.

(Det kan da ikke være så veldig mange enslige jenter med hund på Langavatn fredag til lørdag.)

I følge venninnene var jenta fjellvandt, og hadde med klær for fjellet. Jeg mener å huske at hun hadde med kart. Dette går helst godt.

Skulle jeg gjette har hun enten havnet mot Børsteinen eller ned mot Sandvasslegå.

Med andre ord gått feil i stidelet.

Tiden vil vise.

Blåfjellenden var det også en annen. jente som gikk alene. Det virker som om flere og flere jenter tar ut alene.

Håper jenta kommer til rette nå når dagslyset er tilbake. Ser at været ikke har vært allverden. Som du sier, dette går helst godt.

Liten ting bare: Jeg blir litt overrasket over den siste setningen din.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jenta kommer til rette nå når dagslyset er tilbake. Ser at været ikke har vært allverden. Som du sier, dette går helst godt.

Liten ting bare: Jeg blir litt overrasket over den siste setningen din.

Det er en personlig observasjon. Tidligere traff jeg enkelte jenter på alene tur. I år har jeg truffet adskillig flere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at dette løste seg.

Fungerer ikke nødradioen på Blåfjellenden?

Det er ingen nødradio på den hytta. Sandvatn har.

Manglende nødradio, er en av grunnene til at jeg har skaffet meg satelittelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg var sikker på at jeg hadde sett en der.

Er jo litt pussig om man går fra Blåfjellenden til Langavatn og neste dag velger å gå samme ruta tilbake og forventer å komme til Sandvatn. Men å finne starten på ruta til Børsteinen/Sandvatn fra Langavatn kan kanskje være en liten utfordring dersom man ikke leser kart eller er kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.