Gå til innhold
  • Bli medlem

Selvheftende støttebandasje på Biltema


Tom42

Anbefalte innlegg

Selv om jeg ennå noen måneder vil være ute av sirkulasjon mht turliv pga en skulderoperasjon, så er jeg like opptatt av ting som det er kjekt å ha.

 

Var innom Biltema i dag og der lå en svær binge med selvheftende støttebandasjer.  Jeg kjøpte en rull for å prøve den og den sitter bra.  Og prisen?  Kr 9,90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det denne?

http://biltema.no/no/Fritid/Hestesport/Hest/Selvklebende-bandasje-45685/

Er ikke denne beregnet på hest?

Men den kan jo fungere bra for det.

Ha, ha.  Jovisst er det den, men det stod det ikke noe om i butikken.  Men den funket bra likevel.  Vrinsk.

På den andre siden, de lå i to store kasser, og så mange hester er det ikke i Tønsberg, så målgruppen er nok også homo sapiens

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Biltema sin variant av Coban som koster vesentlig mer (type 8-10x).

At den står under hest skyldes vel bare bredden da dette er et generelt produkt, og bredden kan man jo klippe til.

Det er vel også det som brukes av bla. blondbanken for å feste bomullsdotten etter tapping.

 

Obligatoriski 1.hjelpssettet mitt på tur (Coban, har ikke testet Biltema sin) da den er selvheftende selv når den er bløt og fantastisk fin til å lage midlertidige bandasjer for oss som driver med (vann)sport hvor kutt og skraper forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips! Bredden på bandasjen er vanlig for mennesker også den. Om den er forskjellig, så er den kanskje lengre enn for menneskebruk. Jeg har et par sånne uten selvklebing og de må man bruke bandasjelås eller sikkerhetslås på, på enden. Hvor sterkt klistrer den? Må den festes ekstra på enden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg bruker klistrer mer enn godt nok og jeg har aldri vært borti at den har løsnet (er selvheftende i hele lengden, så om enden løsner gjør ikke det noe). Å dra den av er lett nok. Det eneste som er knot er om man får en brett på tvers - da er den vrien å få fra hverandre igjen. Den trenger ingen festing av enden men en liten tape-bit kan være lurt dersom den kan bli utsatt for slitasje. Dog bare ruller den seg gradvis opp og detter ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.