Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlige holdninger.


Albert

Anbefalte innlegg

Enig. Problemet med maten på selvbetjeningshyttene er at den skal tåle å stå lagret lenge, og å fryse og tine kanskje mange ganger. Jeg kjenner en som jobber med dette i DNT, han har tatt med testmat hjem, frosset og tint, for å finne ut hvordan det funker :-)

Selv tar jeg med fersk mat til i hvert fall første middag. Real turmat er ok nok, men kun på langtur. Det smakte ikke akkurat himmelsk etter halvannen times marsj til en overnatting ved Rottungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver sin smak og behag. Siste gang jeg var på en selvbetjent hytte var det eneste som fristet: pannekakemiks. Og det er ikke første gang at det var bare det som fristet. Jeg er ikke så glad i joikakaker og sodd. 

Jeg mener forresten å huske at jeg siste gang også så poser med pasta med ostesaus på turisthytte. Siste gang jeg tilberedte dette hjemme, for veldig mange år siden, ble vi direkte kvalm av smaken. Så dette frister ikke heller. Det er vanskelig å finne mat som tilfredstiller alle. Inntil videre pleier jeg å spise medbragt Real på turisthytter som selger mat.

Jeg jobber for de som selger mat til STF og har tilsyn på en ubetjent hytte.

I krysningspunktet mellom jobb og hobby har jeg hatt litt med proviantspørsmålet å gjøre.

STF har brukt leverandørens liste over mest solgte artikler innen de forskjellige kategorier for å finne det beste utvalget.

Jeg har også hatt kontakt med produsent/leverandør for å sjekke hvordan de forskjellige produktene tåler lagring (ut over "best før" dato).

Ingen av de produktene som ligger i provianthyllene skal være "farlige", selv om de går over dato. næringsinnholdet kan bli noe redusert, og smaken ikke alltid optimal, men ikke dårlig.

joika eller kjøttkaker som har overvintret noen år, blir kornete og sausen trenger litt hjelp. De mister også noe smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.