Gå til innhold
  • Bli medlem

Yellowknife og logistikk


Anbefalte innlegg

Reiser til Yellowknife i august neste år for en 3ukers padletur på snowdrift river.

Planen er å fly Oslo-Yellowknife før vi tar bushfly ut. Retur blir enten fra Lutselk'e eller bli hentet ut med bushfly.

Noen som har vært i området og har noen anbefalinger rundt logistikken? Tenker da på flyrute Oslo-Yellowknife, bushfly selskap, lokal handling av mat og utstyr osv.

 

Også interessert i å høre om noen har flydd over dit med større hund, så vidt jeg kan se har Air Canada maks grense på 25kg som er litt snaut for han Malamute bamsen jeg har.

 

Alle tips fra området er av interesse! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg var i Yukon og North West Territories en tur i fjor. Kjøpte først billett til Vancouver med Air Canada. (Skal du handle turutstyr kan du spare mye på å gjøre kjøp i Vancouver. For eksempel Mountain Equipment coop og Arcteryx fabrikkutsalg). Air North har noen rundturbilletter hvor man kan ta flere stopp på turen. Jeg hadde stopp i Whitehorse, Dawson City, Inuvik, Old Crow og Yellowknife (Man må bestemme hvor man vil stoppe når man bestiller, ellers kommer det et ekstra gebyr). Bestill tidlig, det er billigst. 

 

Det er en norsk type som har noen hytter litt utenfor byen, men jeg kommer ikke på hva det heter. Han organiserer også fisketurer. Jeg hadde bare en kort stop-over der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmarkingen Sverre Hovind var på tur i akkurat dette området for noen år siden. Han skrev en del omkring både logistikk hjemmefra til Canada og lokalt i området. Hvis du kikker i boken hans "I Ingstads fotspor" vil du sikkert finne svar på mange spørsmål. 

 

Å kontakte forfatteren er jo også en mulighet til å få vite mer. Et søk på google eller facebook hjelper deg nok på vei til å finne ham.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at Yellowknife er det kaldeste stedet på det amerikanske kontinentet vinterstid  :ph34r:  , men det kan jo være fint der om sommeren.

God tur.

Det kan være veldig varmt der om sommeren. Som i Norge, hvor Nesbyen kan sette både varme- og kulderekorder samme år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.