Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsering av bre opp til Marmolada, Dolomittene


Geir A

Anbefalte innlegg

Vi er 4 stykker som skal ha noen dager med Via Ferrata-klatring i Dolomittene nå i begynnelsen av september. En av turene som er foreslått er Marmolada. Via Ferrata av varierende vanskelighetsgrader i Dolomittene har vi erfaring med fra før, men på vei opp og ned til Marmolada er det et par partier med bre som må forseres, og der er jeg redd erfaringsgrunnlaget er noe spinkelt... Er det noen som har erfaring med denne turen, og kan si noe om vanskelighetsgraden? Så vidt jeg vet er dette en av de mest populære turene i Dolomittene, slik at det er hundrevis av folk på vei opp og ned hver dag i sesongen, og det er vel kanskje forholdsvis trygt så lenge man går der alle andre går? Jeg er klar over at hvis dette blir aktuelt, så må vi ta med stegjern (eller solide brodder), breøks og tau (og kanskje et par isskruer?). Er forøvrig et dynamisk heltau på 60 meter passende for 4 mann?

 

Takknemlig for innspill, og eventuelle frarådninger vil bli tatt seriøst!   :)

 

 

Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.