Gå til innhold
  • Bli medlem

Nevn den kraftigste jakke du kender


Stourup

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg står overfor at skulle kjøpe ny hardshell jakke. Og havde vel endeligt bestem mig for Arc'teryx Alpha SV, men da den "gamle" model fra i vår er udsolgt mange pladser i min størrelse, og den "ny" model fra i høst kommer til at stige kraftigt i pris ta jeg enda et kig rundt på markede for at være på den sikre side.

 

Som du kanske har gættede ute i fra emnet er jeg ute etter en slite strek og  robust jakke.

Den skal havde en bra hette som kan gå over klatrehjelmen og den skal have lommer man skal kunne kommer i med klatresele og sek på.

 

Det er bare at byde inn

Vennlig hilsen

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne kan være et meget godt alternativ http://www.patagonia.com/eu/enNO/product/mens-super-alpine-jacket?p=83646-0-512 . Selv har jeg brukt Patagonia Triolet i knappe tre sesonger nå. Knallfornøyd!

Knaft noen bruksmerker selv om jakke har fått kjørt seg rimelig hardt til alle årstider nå. Litt liten hette på den ift hjelm.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Norrøna Trollveggen i Gore-Tex Pro Shell ser rett og slett skuddsikker ut. Kraftigste jakka jeg har sett og prøvd på lenge, laget for fjellklatring/isklatring, sele kommer under lommer.

Glidlåser er vanntette! (unntatt under armer). Jeg valgte ikke og kjøpe jakka, selv om jeg har ventet på den i hele sommer, fordi den rett og slett er for ekstrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taiga CPA 08, svensk jakke som bl.a. brukes av norske og svenske styrker, finnes i sivil utgave. Den passer best på høst/vinter, har ett lag med cordura utenpå membranen som beskyttelse mot rifter, lommer på begge armer samt store brystlommer som passer til kart osv. Hetta er laget for bruk utenpå hjelm.

Den når godt nedpå rumpa så vet ikke hvordan den egner seg til bruk med klatreseler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du spørr etter en jakke med god hette og slitesterkt stoff som er vantett, så står du der jeg var for kun få uker siden. Valget stod da mellom Alpha sv og Brede. Jeg endte opp med Klättermusen Brede. Jeg er strålende fornøyd og angrer ikke et sekund på valget. Hvis du har mulighet så prøv begge jakene på. Jeg kjøpte jakken usett, men om jeg hadde stått med begge jakkene i en butikk og pris ikke hadde spilt noe rolle hadde jeg valgt Brede. 

Brede sine tilpasningsmuligheter er enormt bra og tekniske. Alle jakkens funksjoner er laget slik at du enkelt kan klare deg med votter på om vinteren. 

 

Ettersom at jakken sitter så bra, så vil ikke vekten gjøre en stor forskjell (regner ikke med at du skal støte på harde sportscrag med en slik jakke du spørr etter). Eneste som var uvant etter å ha brukt jakken 5 dager på bre, var at den holdt meg bra varm og kanskje litt for varm. Det tyder på at den kan være for robust på vår/sommer/høst i lavlandet, men utmerket i høyere trakter. 

 

Det finnes helt klart andre godt konkurerende jakker på markede, men ut i fra kravene dine ville jeg tatt en titt på klättermusen. Hetten er utsøkt ! 

 

NB: Som jeg ser det har norrøna tapt seg veldig de siste årene. Virker som om produktene varer kortere i forhold til vannsøyle. Har flere venner som ikke er fornøyd med trollveggen som nevnt over. Men igjen det er ikke den nyeste modellen. Ser de har fått en ny modell ut nå som ser helt enkel og grei ut.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Tak for input, ende med en Mountain Equipment Kongur  MRT da den ser ut til at holde godt og så kunne jeg få den fra england for rund 2000 kr. Og så er den rød :) noget som jeg også må innrømme betyder en del da jeg gerne vil finnes om der sker noget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.