Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangerjøkulen vest til sørøst.


tronn

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for at du delte både bilder og tekst tronn. Flott natur og spektakulære bruer. Begge deler gjør at man husker turene lenge. Så ut som du hadde en fin tur og med bare en dag med ruskevær skal en vel være fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det!

Var bare en dag med moderat ruskevær ja. Litt regn og litt vind. Men ellers var det t-skjortevær og god stemning :)

Det er en relativt flott del av Hardangervidda. Også er det artig å se isbreer i ny og ne. Jøkulen ser ut som en diger borg mens man går rundt den.

 

Område rundt Rembesdalseter var spesielt flott. Også kan man se Demmevasshytta som et ørnerede i fjellsiden mens man går sørover, men jeg hadde ikke noen bilder som viste det tydelig nok da jeg kun hadde mobilkamera.

 

Ikke umulig at jeg reiser tilbake en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en stund til før jeg tørr å dra på tur alene tror jeg, derfor er det moro å lese om andre som gjør det :)

 

Jeg gikk dagsturer i Nordmarka utenfor Oslo et års tid før jeg tok steget ut i turer med overnatting. Nå faller det meg helt naturlig å tilbringe en natt eller helg i skauen. Det handler vel å være komfortabel med å legge ut på tur, og det er flere tråder om hvordan man skal starte med overnattingsturer her på forumet.

Konklusjonen er mer eller mindre alltid; gjør det enkelt.

 

En slik hytte til hytte tur som jeg hadde nå er veldig enkel. Da handler det mer om hvordan man takler distansen og terrenget.

 

Til vintern skal jeg over en annen dørstokk, overnatte ute i vinternatten. Det gjorde jeg aldri i militæret(heldigvis), så da får jeg ta tak i det selv.

Eneste jeg trenger er en god vinterpose.

Da blir det å starte med en enkel overnatting i et kjent område i Nordmarka. Skulle det bli for kaldt, er det bare å ta bena fatt og gå hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel mer forlokkende etter hvert, spesielt når jeg kjøper telt. Er ikke noe redd for å sove ute eller være alene, handler vel mer om å gå seg vekk. Har lært litt kart og kompass teoretisk, men aldri brukt det ute selv. Elsket orientering på vgs, så da er vel muligheten der for å lære det raskt også? :)

 

Har veldig lyst til å gå den gamle postruta mellom Alta og Karasjok, spennende å se hvor veien gikk i gamle dager. Historie setter jeg utrolig pris på, og ekstra spennende blir det når man får se en bit av det gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.