Gå til innhold
  • Bli medlem

Feltbukse M75


stian med sekken

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg synes buksa er veldg solid, er nesten helt vindtett, har doble knær/lår og i baken. Synes dette gjør buksa litt tung og tjukk i stoffet. Så bruker andre mere lettere bukser om sommeren. Men er en fin vår, høst og vinterbukse. Til den prisen er det mye bukse for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt en tung og solid bukse, og når den først er våt forblir den våt. Så lenge det er tørt vær er buksa romslig og god, jeg er selv 180cm og ca 75-80kg og bruker str 50-52N. Men siden dette er dovrefjell som lever vet jeg ikke om den har samme fasong som den orginale M75'en.
Du kan også sjekke forsvarsbrukt.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt M75 jevnt de siste femten årene og stortrives med en litt romslig størrelse og tilhørende bukseseler. Som nevnt over blir den tung som våt og det er ikke fort gjort å gå den tørr, så regnbukse eller lårings er kjekt å ha i sekken. De er utrolig slitesterke og varer i årevis.

 

Siden ei litt "sulten" ungbikkje gnagde opp leggen på buksa mi måtte jeg se meg etter ei ny, så da var jeg innom Magasinet og så på deres replika. Den forekommer meg litt mer spinkelt laget, ikke så tykt stoff; så jeg kjøpte ei orginal kamofarget ei jeg kom over, men den lyser igrunn litt for mye militært..

 

Nå er jeg på jakt etter ei ny ensfarget og jeg vet  http://www.overskuddsmateriell.no/ selger både nye og brukte. I vår hadde de bare str. 54-56 som blir for stort for meg, så det blir spennende å se om de har fått inn mindre modeller til høstutsalgene. Hvis du bor langt unna utsalgsstedene kan du jo prøve å kontakte de, så kanskje det fins en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.