Gå til innhold
  • Bli medlem

fisk i bil


Sandhornøy

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål.  Oppbevaring av fisk på en lengere biltur ca 2-3 dager. Jeg er på ferie med familien og vi har i dette tilfellet ikke kjøleboks med oss. Vi regner med å overnatte på hotell som det sikkert er kjøleskap/ fryser. Problemet kommer under selve kjøringen å hvordan jeg best kan oppbevare fisken best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kan bli vanskelig å få tak i kassen men ikke umulig. Har faktisk fryseelementer i bilen vi kjøpte for å ha i kjølebag. Men selvfølgelig glemte vi bagen. Det er egentlig ikke en fisketur vi er på men bare en familieferie men jeg slengte like godt fiskestanga i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm å få fatt i ei isporkasse kan vel ikke være hel troll. Finnes vel en fiskehandler eller en daglivare som får noen varer i isopor. Hvis ikke er vel en nødløsning å pakke det inn i no tøy eller håndklær sammen med kjøleelementer ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tommelfingerregel er at fisk lukter etter tre dager og når fisk lukter fisk så er den vanligvis ødelagt.

Spis den så snart som mulig eller spør på hotellet eller der du overnatter om de har frysemuligheter. Frossen fisk kan du pakke inn i gamle aviser og klær så holder den i hvert fall et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.