Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er jeg?


Imp

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på to flotte turer, begge stedene er nok ukjent for de fleste av dere her inne. Lyst til å gjette hvor i landet dette kan være fra?

 

Første bildet tatt fra en alenetur på åtte timer, en av de fineste turene jeg har hatt.

 

post-11774-0-35144100-1375559434_thumb.j

 

Andre bildet med meg og barna, på en kortere, men fin og opplevelsesrik tur.

 

post-11774-0-78758600-1375559656_thumb.j

 

Begge bildene er fra omtrent samme område. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan komme med fasiten.

Du står og ser utover Lensvika med Rødberget og Stadsbygda i bakgrunnen på andre siden av Trondheimsfjorden. Akkurat hva det heter der du er på tur vet jeg ikke, men det er et området jeg drømmer om hver sommer, når familien er på ferie på Stadsbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det feil? Eller var innlegget mitt en smule for kjapt for at flere skulle kunne gjette?

 

Er veldig interessert i info om det området som ligger bak deg på bildene (Så fremt jeg har rett da). Blir fort en times kjøretur fra andre siden av fjorden, men gresset er jo som kjent grønnere på andre siden, og området ser meget forlokkende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost: Gratulerer, JAAA det er Lensvika! ;) Vet ikke hva området på andre siden av fjorden heter, men det ser du jo fort på kartet. Fjellet jeg står på kaller de lokalt for Landrøheia. På kartet står det Hestgrovheia, på andre kart Landrøsheia. Jeg gikk til Vestre Varden, en tur på ca 7-8 timer tur-retur, fantastisk tur!! Anbefaler den virkelig, utsikten kan ikke beskrives verken med ord eller bilder ;)

 

På bildet med barna mine står vi på Fjølåsen og ser innover Trondheimsfjorden, dette er en lettere tur, fin å ha med seg barn. Står en stor flott gapahuk der oppe, med langbord og ovn inne til å grille mat på og greier. Utrolig flott. Selve området er historisk og et av de første stedene det bosatte seg folk i det området. Mye artig historie der.

 

Noen andre som har et gjettebilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med en liten oppgave jeg og.

 

Turmålet er "kjentmannstoppen" til kommunen, men ikke den høyeste toppen i kommunen. Bilde en viser kommunesenteret, bilde to er tatt sydover fra toppvarden.

 

post-8364-0-51069900-1376687172_thumb.jp

 

post-8364-0-63677600-1376687415_thumb.jp

 

Hvor er dette?

 

(bilde to roterer seg når jeg laster det opp, virker som om forumet ikke vil ha bilder som er tatt på høykant, jeg får ikke til å legge det riktig vei, sorry)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!! B)

 

Da skal jeg prøve meg på et bilde igjen.

 

Denne burde være temmelig lett, tenker jeg!  På begge bildene står vi på samme topp, men vi ser mot to vidt forskjellige områder. Stor congrats til den som tipper de to områdene + toppen ;)

 

 post-11774-0-00215900-1377121841_thumb.j

 

post-11774-0-40920800-1377122248_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, siden det var så vanskelig ;)

 

Bilde nr 1: ser mot Høvringen og fjellene i bakgrunnen er Rondane. Kan se noen av de kjente toppene helt til venstre i bildet.

Bilde nr 2: ser mot Jotunheimen og Galdhøpiggen til høyre i bildet.

 

Da gir jeg ballen videre til neste mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.