Gå til innhold
  • Bli medlem

"Nytt" Fluefiskesett.


Perra

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk kjøpt noe veldig pent brukt fluesfiskersett av en som har alftor mye.

Jeg lurer på om noen her inne har noe erfraring med eller vet pris og og om det er brukanes utstyr.

Det er ment til både fjell og sjøørret.

 

Snella :Leeda Rimfly Kingsize 100, med kvalitets flytesnøre, ser ikke brukt ut.

Stanga:Zebco Thunderbird 9`6" weight 7-8, 4 deler.

 

Håper noen har noen svar på dette :-P

 

Perra

Hvis ønskelig kan jeg legge ved bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klasse 7-8 er greit til sjøørret, men det blir litt tungt til fjellfiske med tørrflue. Ikke lett å presentere små tørrfluer med såpass tungt utstyr. Men er det billig så kan det sikket være en grei inngang til fluefisket. 

 

Generelt kan man vel si at i fluefiske spiller ikke snella så stor rolle. Det er stanga som er viktig. Og at man har et godt snøre som er i samme klassen som stanga. 

 

Når du bruker den til sjøørret ville jeg satt på en synkefortom og så en nylonspiss på denne for å komme litt under overflaten. Med såpass tungt utstyr ville jeg brukt en lang fortom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse 7-8 er greit til sjøørret, men det blir litt tungt til fjellfiske med tørrflue. Ikke lett å presentere små tørrfluer med såpass tungt utstyr. Men er det billig så kan det sikket være en grei inngang til fluefisket. 

 

Generelt kan man vel si at i fluefiske spiller ikke snella så stor rolle. Det er stanga som er viktig. Og at man har et godt snøre som er i samme klassen som stanga. 

 

Når du bruker den til sjøørret ville jeg satt på en synkefortom og så en nylonspiss på denne for å komme litt under overflaten. Med såpass tungt utstyr ville jeg brukt en lang fortom. 

Takk for det.

Det blir nok en stang for sjøørret ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett snellen m/snøre til salgs på E-bay for ca 120,- . Stanga er jeg ikke helt sikker på, aldri hørt om Zebco Thunderbird, men andre Zebco fluestenger har jeg sett ha gått for rundt 100-200,-.

 

Da er det ikke så langt unna det jeg ga, snøre koster nok noe også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.