Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker tips om fine plasser for base-camp


GroG

Anbefalte innlegg

Skal på en 5 dagers tur med telt i uke 33. Ønsker å etablere base-camp i et område med med muligheter for både topp- og dal turer. Base-camp bør ligge max 2 km fra bilvei/parkering. Det kan være aktuelt å flytte campen en gang i løpet av perioden.

De mest aktuelle fjellområder er:

Rondane

Tafjordfjella

Jotunheimen

Hardangervidda

Kan noen gi oss tips om trivelige/egnede plasser å campe?

- og gjerne også tips om turer i det aktuelle området.

Ønsker alle en fin fjell-høst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at dere tar til fornuft og vender ryggen til feminine strøk som Rondane, Tafjordfjellene og Hardanger-Kvinnegruppa Ottar-vidda.

I Jotunheimen finnes følgende gode Basecamp-steder:

1. Visdalen

2. Leirdalen

3. Leirungsdalen

4. Sognefjellet

5. Koldedalen

Hvis jeg måtte valgt mellom disse ville jeg satt opp campen et godt stykke inne i Leirdalen. Der rocker det hardt! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du flytter litt nordvestover fra Tafjordfjella og til Romsdalsfjella har du et perfekt "base-camp" område på strekningen Trollstigen - Slettvikane.

Du kan ta toppturer til Finnan, Alnestind, Bispen, Kongen, Dronninga, Karitind, Trolltindane, Storgrovfjellet, Stigbotnshornet, Breitind, Høgstolen m.m.

Men området kan kanskje være litt "feminint" for enkelte som foretrekker å stange i kø i Jotunheimen. :roll:

Skal forøvrig gå i Tafjordfjella/Romsdalsfjella selv i uke 33. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men området kan kanskje være litt "feminint" for enkelte som foretrekker å stange i kø i Jotunheimen. :roll:

Hm, har vært mye på toppturer i det siste, og Morten enda så mye mer. Men bortsett fra vårt eget turfølge har vi aldri møtt noen på toppene bortsett fra Galdhøpiggen. Så det å stange i kø gjelder nok ikke Jotunheimentopper, nei, i hvert fall ikke i år. Hvor er dere hen, tinderanglere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere hen, tinderanglere???

Et av de store fortrinna vi har her i landet, nok av plass og boltre seg på til alle :?:

Tom: Hvordan går det med den barske turen du planla med Tora til Austabottinden ?

..... har du egentlig baller til å nå toppene i det maskuline Hurrungane ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rasletind sist helg, og der var det i alle fall nok av folk. :roll:

Jeg vil tippe at omtrent 20-30 personer var på Rasletind/Mugna/Munken den lørdagen. (Er ikke sikker på om alle var på alle toppene.)

Men siden disse toppene er så tilgjengelige forstår jeg godt at det er folksomt på de. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere hen, tinderanglere???

Har heller ikke truffet så alt for mange på toppene. Pløyde gjennom området rundt Leirvassbu uke 30. Traff folk bare på Kyrkja og noen få på Tverrbottraversjen. Så noen taulag på Storebjørn noen av dagene. Ved Saksa traff vi en gjeng førere fra Leirvassbu som undersøkte mulighetene for å gaide folk dit. Virket ikke som de var så lystige på å gjøre det. Var også innom Soleibotntind i helgen som var (30.07) og der var det mye folk. De ble stående å se på oss når vi kløyv over til Søndre. Heldigvis var de borte når vi var på Nordre, siden vi ikke hadde helt trygt veivalg på returen. Ellers var det noen taulag på Austabotntind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.