Gå til innhold
Bøygen

Optimus Crux og vindskjerm

Det er 1823 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Tenker til stadighet på at jeg ønsker meg en slags vindskjerming for cruxen min.

Har prøvd med "vanlig aluminiumsfolie" som følger med til slangebrennere, men synes det blir veldig klønete, og dessuten stikker cruxen opp over kanten hvis det ikke er de minste boksene.

Har tittet litt på Skjult lenke - logg inn for å se den, men ikke kommet så langt at jeg har testet.

Den er tidligere omtalt i Skjult lenke - logg inn for å se den, men har ikke sett noen erfaringer.

@Skjult lenke - logg inn for å se den, har du gjort deg noen erfaringer med oppsettet? Eller andre?

Kom nylig over Skjult lenke - logg inn for å se den.

Skjult lenke - logg inn for å se den er ikke ulik crux i størrelse og utforming av brennerhodet, men støttebena er ganske anderledes.

Noen som har prøvd den sammen med crux eller tør å driste seg til en mening om den lar seg tilpasse uten alt for mye mekk?

Har et håp om at en av disse to kan funke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1823 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av esphojo
      Skal de gamle brennerne lagres med eller uten innhold i tanken?
      Ved jevnlig bruk er det enklest å la de stå med fuel i tanken, men om de blir stående i ubrukt en periode? Evt hvor lenge kan de stå med innhold?
      For min del gjelder det en eldre 111 (parafin) og en 8R (bensin).
      Noen med tanker rundt dette?
    • Av fjellkaren
      Hei,
      jeg vurderer å investere i en gassbrenner for vinterbruk ala MSR Windpro etc. Dette er brennere som har forvarming av gassen ved at tilførselsrøret går gjennom flammen. Greit nok når det er full fres i brenneren, da blir gassen varmet opp på veien til brenneren. Men hva med startfasen før gassen er varm - trenger man noen form for forvarming for å få opp tempen slik at gassen antennes. Noen som har vintererfaringer med dette?  Gassbrenneren jeg har nå har ikke slik forvarming og jeg har problemer på høsten med å få fyr på den selv med vintergass. Hva er deres erfaringer rundt dette  med opptenning av gassbrenner om vinteren?
    • Av Christer J Dahl
      Kan noen si meg hvor store de største gassflaskene til primus er?
      Har noen forsøkt, med hell og koble en primus gassbrenner til de store 10kg flaskene man bruker på gassgrill? Evt hvordan?
    • Av klatreminus
      Hei,
      Jeg kjøpte en optimus 111 for en del år siden. Jeg har bare brukt den et par ganger for å teste den. Er det noen som vet hvilken av variantene dette er (se bilder)
      Årsaken til at jeg ikke har brukt den er at den lekker litt og det blir mye søl. Det ser ut som det lekker rundt pumpa. Jeg prøvde en gang å smøre pakningen med silikon, det var ikke til hjelp. Noen som vet hvordan jeg fikser det ?

• Av fightingfalcon
      Hei! jeg har en MSR whisperlite jeg ikke har brukt med bensin på ei god stund.
      Hvordan bør man lagre brenselflaskene? Har dere noen gode tips rutiner slik at utstyret holder seg vedlike?
      Gassbrennere er jo greie nok, gassen stikker jo ut når man kobler fra. Men bensin kan bli liggende i slangen og i pumpa?
      Bør man eventuelt demontere pumpa fra flaska og kun ha vanlig topp på bensinflaskene? renser dere slangen osv før sommersesongen når man stort sett bruker gass?
      Setter stor pris på tips  
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.