Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke turplaner har dere for sommersesongen?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Ser at vi for tiden har kjempestor trafikk i forumet. Såpass mye at vi i natt måtte flytte forumet til en server med større kapasitet - det er jo kjempepositivt og kan tyde på en aktiv høst både på forumet og for medlemmene ellers her også :)

 

Tydelig at mange kanskje planlegger turer for årets sommersesong. Hvilke planer har dere for sommerturer? For min egen del blir det en 3 ukers langtur i fra Katterrat og sørover Nordland og Sverige i fra begynnelsen av August. Skal prøve å skrive en turrapport her på forumet etterpå.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært en uke i Trollheimen med base i Storlidalen. Venter noen dager i Femundsmarka i august og kanskje noen helgeturer utover høsten, men forøvrig må jeg nok bruke mye av sommerferien til å "shine" huset for salg. Kjøpte meg leilighet nettopp og gleder meg til å bli kvitt hus og hage. Og det beste av alt: Leiligheten har en bod ute i gangen hvor friluftsutsyr kan lagres :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å realisere en solotur på lavfjellet, mellom skogene ei natt i teltet mitt. Tar med godsaker i en pose og går til rutebilstasjonen for å ta lokalbuss ut av byen neste uke. Gruer meg, men tror det skal gå bra. Må først kjøpe kart og myggspray, så er jeg klar. Ellers litt godsaker og polarbrød med pålegg. 2 stk Åpnespis og plast-skje ligger allerede i matskapet, men vil også ha litt kald ferskmat på turen og en brus. Det kjøper jeg dagen før jeg vet at det er ledige dager for en telttur. En dag til avgang og telting og neste dag hjemreise. Det blir nytt for meg å være alene i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt gått en tur på Hardangervidda, så neste gang står jeg på Storlien stasjon for fjerde gang og vender nesen sørover. Ser frem til litt andre valg på ruta nå som telt og teppe er på plass. Venter bare på hva jeg håper er Den Ultimate Poncho samt litt ordentlig myggmiddel. Svinger innom Sølen - i alle fall ikke en dag på asfalt!

 

 

Økt aktivitet kan jo være NSA som har oppdaget at Norge har olje, fjell og mange folk som ikke er helt vel bevart :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del så er jeg akkurat tilbake fra en ukestur i Femundsmarka. Det blir nok et par småturer til før jeg skal på en 10-dagers tur på Hardangervidda midt i august. Hadde opprinnelig planlagt en tur lengre nordpå men det får bli til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden kom jeg og ungene på 8 og 10 år hjem fra en 16dagers tur med padling på Sølensjøen og noen dagers vandring. Hadde en fantastisk tur!

Resten av sommeren er ikke helt planlagt, men det blir nok noen turer til med kano og telt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom i dag hjem fra teltturen alene og det var godt med nesten et døgn stillhet, unntatt lyden av fossen leiren grenset mot. Hadde med værstasjon, trådløs sensor til den ute, i tillegg til radioer som underholdning.

 

Dette var første teltturen min alene, ei natt, men må selvfølgelig gjøre det en gang til! Jeg skal anbefale alle jeg kjenner å gjøre dette, for det er godt å koble ut hverdagen og være ute en plass ingen andre ser eller hører oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.