Gå til innhold
  • Bli medlem

Den beste skalljakka


Chris B.

Anbefalte innlegg

Jakten på den beste skalljakka har begynt.

 

Kriteriene er som følger;

 

-"vanntett" - vindtett

-slitesterkt materiale (3 lags gore-tex pro shell, 3 lags dermizax o.l.)

-gode tekniske løsninger (plassering av lommer, strammesnorer, glidelås, lufting)

-vekt (350-700g)

-pris (de fleste ligger mellom 3500-6000)

 

og helst skal den være litt anonym (tidløs), ikke siste skrik i farge osv.

 

Nyeste versjon av Norrøna Trollveggen Pro Shell står høyt på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.klattermusen.se/produktsida.php?lang=SE&ID=1037&sex=2&curr=NOK

Litt høyere vekt enn du hadde tenkt, men denne holder vinden og vannet ute. Tetter godt rundt hodet og hals. Bra med luftemuligheter og veldig solid. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med denne. Ellerså tror jeg Norrøna Trollveggen Pro Shell også er et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr selv arcteryx alpha sv nå på 9ende året og er utrolig fornøyd. God passform, kvalitet og veldig bra løsninger på f.eks hette og andre stramminger.

9 år har den vart, den er utslitt og jeg trenger ny. Det blir samme jakke og modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig individuelt hva som regnes for å være den beste jakken.

Jeg har slitt ut to Bergans Breheimen II jakker. Dermizax. 

Dette har vert to veldig gode jakker, selv om de ikke er 100% regntette.

Siste innkjøp var en  Arc'teryx Theta SV jakke av Goretex.

En real nedtur.

Ikke fordi jakken ikke er bra, men i forhold til prisen så hadde jeg forventet mer enn en regnjakke. Ja for det er det den fungerer best som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei Norrøna Trollveggen fra ca 1995 og den trengte avløsning. Ble da siste modell Trollveggen.

Meget fornøyd med mitt valg.

Men mine valg av klær er farget av en forkjærlighet for Norrøna!!

 

Er det den aller nyeste Norrøna Trollveggen? Den med to lommer høyt oppe på brystet rett ved hovedglidlåsen på jakka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Siste utgave med vanntette glidelåser. Kjøpte den i tidløs svart. En sesong, og meget fornøyd!!

 

Hvor kjøpte du jakka?, her i Trøndelag er den ikke ute i butikker ennå, alle jeg har snakket med sier de venter inn jakka i løpet av august. Gleder meg til og få prøvd den, regner med det blir en slik en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere snakker om forskjellige jakker. "En sesong, og meget fornøyd!"

Den nyeste er tilgjenglig på Norrønas nettbutikk, men kommer ikke i butikk før midten av august omtrent.

Stemmer!

Jeg snakker om den jakka som var i butikkene i fjor, og var ikke klar over at det var helt nye jakker på gang nå.

Tror den nye utgaven kommer i salg helt først på august.

Ser at 2013 utgaven mangler den øverste lomma foran. Den liker jeg, så det var synd. Og glidelåsene under armene(luftingen) har byttet fra de vanntette som er ellers på jakka, til vannavvisende lettere glidelåser. Det er bra. Føler at det gnisser for mye under armene med de grove vanntette glidelåsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.