Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Norrøna Dri3?


Chris B.

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny skalljakke, da den gamle begynner og gå opp i liminga..

 

Har hatt gore-tex pro-shell fra før av og er veldig fornøyd med det.

 

Men var og så på en Falketind Dri3 som så veldig grei ut, liker designet på jakka, to høye frontlommer som ikke kommer i konflikt med høftebelte/hundebelte og at jakka er litt smalere enn trollveggen, men spørsmålet er, hvordan er egentlig slitestyrken på dri3 matrialet kontra pro shell? Vil dri3 ha like lang levetid eller kan jeg forvente mere slitasje på den? F.eks. på skulderparti etter storsekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg snakket med norrøna for og høre hva de mente om slitestyrken på dri3 kontra pro shell og de sa at dri3 var mindre slitesterkt, noe som er forståelig siden det er mye tynnere og lettere stoff enn pro shell. Trollveggen har kommet i en helt ny versjon nå som ser meget bra ut..ligner på den jeg har nå som skal byttes ut (Haglöfs Spitz).

 

Haglöfs kommer også med flere nye jakker til høsten i pro shell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått med en Falketind Dri3 jakke siste året. Slitestyrken er OK, men har greid å få noen hull i den noen plasser av rift, slitasje eller annet. En god jakke og har brukt GoreTex lapper for å lappe de gangene behovet har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Både jeg og fruen har investert i norrøna dri3. Jeg har brukt mitt sett (Narvik jakke og Trollveggen selebukse) i godt over 1 år, og er svært fornøyd med produktene. Regner med at jeg kjøper meg Trollveggen jakke også så snart den nye modellen ankommer butikken her hjemme. Klærne har vært med på over 100 turer, fra topptur på ski, fjellturer og klatreturer, og så langt er det lite tegn på slitasje. Anbefaler produktet på det sterkeste :)

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heihei!

 

Tror mange ikke helt forstår at dri3 er membranen i jakken, og ikke selve ytterstoffet. Så en jakke kan være veldig slitesterk mot rifter og generell slitasje selv om det er en dri3 membran og ikke gtx-pro. 

 

Hvis du ikke vet hva en membran er, les her: http://no.wikipedia.org/wiki/Membran

 

Jeg har selv Norrøna Trollveggen dri3 jakka som er en veldig slitesterk jakke (mer slitesterk enn falketind dri3 pga ytterstoffet, ikke pga membranen). Har brukt og missbrukt den i 2 år nå, og den har aldri trukket vann. Er mye annet på jakken som har gått i stykker (glidelås, strikk), men takket være topp kundeservice hos Norrøna har jeg fått dette fikset raskt og kostnadsfritt. Men jakken er pottetett når det kommer til regn, og jeg har aldri fått en eneste rift i den. 

 

Du får mye for pengene med en dri3-jakke, mener jeg. Slitestyrken kommer helt an på ytterstoffet. Hvis du skal ha en lettere jakke til fjellturer på høst/sommer/vår så er Falketind dri3 et godt alternativ. Jakken er jo også relativt lett. Hvis du vil ha en mer slitesterk jakke så er Trollveggen dri3 et alternativ. Her vil du ikke få samme plassering på lommene da, så kansje ikke like gunstig mtp sekk. Trollveggen er også en ganske mye lengre modell enn Falketind. Hvis du vil ha en mellomting så er, som nevnt over, Falketind gtx-pro et bra alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.