Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner Lavvu kjøp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal nå gå til innkjøp av lavvu for første gang, har googlet litt i min prisklasse og som nybegynner :)

 

Det jeg går i tanker på og anskaffe er Dovrefjell Lavvu, 4-6 pers.

 

Den blir hovedsakelig brukt av meg og min hund på turer i nærområder i Trøndelag i perioden vår til høst, turer runt 2-5 dager.

 

Har noen erfaringer om det er bra lufting med da tanke på kondens samt opptenning for varme og matlaging uten at det blir fult av røyk. Og er den bra vindstabil?

 

 

Har også sett litt på Norsk Fjellstue som jeg driver og veier opp mot Dovrefjell. Fjellstue er noe i største laget, 4-6 er det jeg helst vil ha.

 

Hva mener dere om mine valg og hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen svar her, får bumpe den opp litt.

 

Jeg mener et telt på nesten 10kg er alt for mye for en person med hund.

Men om man ikke skal går langt hver dag å tenker å være stasjonær i flere dager på samme plass så er det en flott bolig.

Er man flere eller en liten familie som kan dele vekt så er den sikkert også flott.

 

Men som en person så ville jeg sett etter noe nærmere 1/5 av vekten. 2-3kg.

Ingen erfaring med lavvo, ligger en i kjellern, men den er ikke myggtett. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.