Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartbutikk, norske,svenske og finske kart


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Hey!

Leter etter 1:50000 kart over Galdhøpiggen og Kebnekaise på nett.

Noen som vet hvor jeg kan finne disse?

Mvh

Ulven

Hei!! Kart kjøper du på www.kartbutikken.no som nå er overtatt av UGLAND IT GROUP. Er du DNT-medlem får du rabatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt som i Norge har Sverige ein 1:50.000 kartserie, men denne er ikkje heilt landsdekkande ("Terrängkarta "). Fjellområda har iallefall eigne kart i målestokk 1:100.000 ("Fjällkarta").

Meir informasjon hjå Lantmäteriet

http://www.lantmateriet.com/templates/LMV_Page.aspx?id=913

På sida står det noko om at visse fjellområde skal få nye kart i målestokk 1:50.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!

Det er riktig som Ragnar sier at de svenske 1:50000 kartene ("Grøna Kartan") ikke er landsdekkende. I nord (jeg tror i Lappland og Norrland) er det bare "Fjellkartan" i 1:100000 å få tak i, men de kartene er gode nok for en vandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha,da skjønner jeg :roll: Finner 2 kart over kebnekaise på Naturogfritid.no, disse:

--BD6 Abisko-Kebnekaise - Narvik Tur- og fritidskart.

--BD8 Kebnekaise -Saltoluakta Tur- og fritidskart.

Hvem burde jeg velge for å bestige Kebnekaise. Er sikkert en lett sak å finne veien opp på denne toppen,for jeg hører rykter om at dette er "kø-gåing", med andre ord en populær topp, men liker å ha kart over dær jeg går.

Takker for all hjelp folkens! (Er det noen som har info over Finlands høyeste topp "Haltiatunturi",tar jeg gjerne imot det også,hehe) Gjerne hvor man finner finske kart også!

mvh Fjellulven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Begge kartene dekker det sentrale fjellpartiet "Kebnekaise" . Kartene overlapper hverandre. Kommer du Kungsleden nordfra bør du velge BD6 som også dekker store områder på norsk side. BD8 dekker området sydover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Begge kartene dekker det sentrale fjellpartiet "Kebnekaise" . Kartene overlapper hverandre. Kommer du Kungsleden nordfra bør du velge BD6 som også dekker store områder på norsk side. BD8 dekker området sydover.

Hei!

Regner med at jeg kommer sydfra, fra galdøpiggen faktisk,hehe, så har en lang kjøretur forann oss... Takker for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !! Du kan "google" litt, men her er mitt tip: Gå inn på hjemmesiden til DNT eller STF (Svenska Turistføreningen www.stfturist.se) så finner du sannsynligvis adressen til den finske turistforeningen. Prøv der. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !! Du kan "google" litt, men her er mitt tip: Gå inn på hjemmesiden til DNT eller STF (Svenska Turistføreningen www.stfturist.se) så finner du sannsynligvis adressen til den finske turistforeningen. Prøv der. Lykke til.

Var en tur innom SFT nå, fant ingen linker eller hendvisninger til noe finsk TF, så jeg skrev en mail til dem. Fant ingen finsk turistforening på Google heller,så jeg får vente på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.