Gå til innhold
  • Bli medlem

Trolltunga


Fjellrose

Anbefalte innlegg

Set ut som planene blir endret til trolltunga. Noen her som her vært der å vil dele erfaringer og tips? Burde jeg ha med mye drikkevann? Lang tur å vil egentlig bære på minst mulig sånn sett. Men mat å vann må man jo ha! Vurdere å kjøpe en ny camelback på 2-3 L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Set ut som planene blir endret til trolltunga. Noen her som her vært der å vil dele erfaringer og tips? Burde jeg ha med mye drikkevann? Lang tur å vil egentlig bære på minst mulig sånn sett. Men mat å vann må man jo ha! Vurdere å kjøpe en ny camelback på 2-3 L?

Generelt er det mye lett tilgjengelig drikkevann i fjellet. Se etter elver og vann på kartet ditt. Det er sjelden man trenger å drasse rundt på flere liter vann i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter camelbak ;-) Men uansett, helt enig. På de fleste sommerturer i Norge er vanntilgangen så god at du sjelden trenger å bære med deg store mengder vann. På Trolltungaturen er det to seige motbakker uten god vanntilgang, så akkurat opp de kneikene vil jeg si det er lurt å ha en liten liter på flaska, men det kan du jo fylle på rett før bakken, så slipper du å bære det unødvendig.

 

Trygve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camel Hydration Pack, kalles den også.Har aldri sett behovet for den.....

Ikke jeg heller før jeg fikk bæremeis med barn i på ryggen. Den hadde ikke plass til flaske lett tilgjengelig og hun likte ikke at jeg bøyde meg ned for å drikke. Så jeg kjøpte litt motvillig en slik greie.

Nå bruker jeg drikkesystem på alle turer og er mye mer opplagt! Må ærlig si at det hadde jeg aldri trodd og jeg har tidligere ristet på hodet av de som ville dra med seg den ekstra vekten. Nå må jeg tåle at min far ler åpenlyst av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.