Gå til innhold
leifen009

Fiskestang

Det er 1846 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny fiske stang til fjellfiske og falt for denne..Fenwick Wild Wings 9.6` 5-20gr.

Noen som har erfaring med denne og er denne å anbefale?

På forhånd takk for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1846 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av rayun
      Ref. tidligere tråd om valg av lett haspelstang. 
      Som nevnt i den tråden var jeg uheldig å miste et stangledd ned kjellertrappa hvorpå en keramikring i senefører sprakk.
      Til alt hell var jeg heldig å få tak i bare keramikringen så da var det bare å sette i gang.

Du trenger ikke mer enn dette for selve reparasjonen: Det aktuelle stangleddet, litt P600 eller finere papir, ny keramisk ring og litt lynlim.

Skjenk opp en kopp kaffe, rull sammen papiret til en sylinder og puss forsiktig vekk grader og tidligere limrester innvendig i seneførerfoten. Bruk fingrene og kjenn etter at det er glatt og ikke puss mer enn høyest nødvendig. Når du er fornøyd prøver du at ringen virkelig passer. Det er et lite spor, forsenkning i ytterkant av ringen som passer metallet i seneføreren. Det er aldri feil å avfette før påføring av lynlim. Legg 4 - 5 ørsmå dråper fordelt inni metallfoten og trykk keramikringen på plass. Det er lurt at ringen sentreres og plasseres i en operasjon slik at den sitter riktig når limet herder.

Og før du i det hele tatt har fått smakt på kaffe´n er jobben gjort. Helt avslutningsvis kjenner du etter at det ikke er skarpe limrester etter arbeidet som kan skade sena når stanga er i bruk.
      Hele operasjonen tok under 10 minutter og resultatmessig var dette mye raskere og penere enn om jeg skulle ha byttet ring + fot. 
      God Påske !
    • Av Mareng
      Hei.
      Etter litt undersøking har jeg kommet fram til at jeg vil ha ny fiskestang. Jeg skal ha teleskop, for jeg vil ha stangen rigget klar, kort pakkstørrelse, jeg vil ikke sette sammen en delt stang når jeg skal fiske.
      Jeg har fra før en type shimano 1500 snelle som jeg synes duger fint til lett fiske.
      Bruksområdet er fisking med sluk/spinner, mark og mark/dupp. Jeg fisker i skogsvann og fjellvann, det er vanligvis snakk om småfisk under ett kilo.
      Jeg har havnet på en 9 fots teleskopstang "shimano exage minitele 270", med slukvekt 3-14 g. Den koster for tiden 1199kr på nett. Er dette ett bra valg til mitt bruk?
    • Av BSD
      Jeg har gått til innkjøp av en ny fiskestang, og etter hinsides lang ventetid (mer om det i en annen post), dukket den endelig opp. Fikk ikke engang tatt av plasten før jeg oppdaget at det var en real sprekk i korken på 1,4 cm. Er dette normalt og noe jeg ikke skal bry meg om, eller bør jeg sende stanga i retur og be om ny? Jeg tenker jo at når man kjøper noe nytt som koster litt, så skal det se nytt og helt ut. Men når det er sagt kjøper man jo PC-skjermer med pixelfeil, så ikke vet jeg.
      Beholde eller sende i retur og be om ny stang?
      Eneste ulempen er at jeg hadde tenkt meg på fisketur på torsdag... og som sagt har jeg allerede ventet en hel evighet på den.
      Meg og karma...

• Av Stig84
      heihei!

Etter å ha brukt en del penger opp gjennom åra på skikkelig billig teleskop fiske sett og sett disse nesten falle fra hverandre etter en sesong synes jeg det er tid til å kjøpe noe bedre.
      Men med null peiling på hva jeg burde kjøpe må jeg spørre dere om råd.
      Er det noen bakdel å velge teleskop stang? Er for det meste på fjellet jeg fisker så burde ikke være alt for stor og tung
      Noen fiskestenger og sneller dere kan anbefale?  pris har egentlig ikke noe å si

• Av Erik Sandsmark
      Hei, jeg har tenkt på en idé. Hva med en nettside hvor folk kan leie sport- og friluftsutstyr til hverandre. Jeg har masse utstyr liggende i boden som i 98 % av tiden ikke er i bruk. Med en slik nettside kunne jeg tjent penger på å leie ut utstyret når jeg ikke bruker det selv. På den andre siden kan folk få leie utstyr som de ikke har i stedet for å kjøpe det. 

Scenario: Jeg og vennegjengen min har lyst til å dra på fjelltur i helgen, men mangler telt og primus. Vi ønsker ikke å kjøpe det bare for denne turen, men kunne godt tenke oss å leie det. Har dere noen tanker? Er dette en tjeneste dere ville benyttet?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.