Gå til innhold
  • Bli medlem

Vedlikehold Omnifuel


jonjon

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal på langtur og må gå over primusen. Noen som har et par sjekkpunkter jeg burde kontrollere? Kan jeg bruke Prius Silicon grease som følger med Omnifuelen til å smøre O-ringer, eller er det bare til å smøre lærpakningen i pumpa? Har lite erfaring med demontering og vedlikehold av primus, så setter pris på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp et reservedelssett, man får kjøpt en liten plasteske med rødt lokk med alt av reservedeler på sportsforretninger.

Se: http://www.xxl.no/Root/Villmark/Kj%C3%B8kken-og-mat/Tilbeh%C3%B8r-kokeapparater/Servicesett-Omnifuel-Multifuel-EX/p/1013708_1_Style

Den greasen mener jeg bare er for å smøre lærpakningen, men dersom du leser i bruksanvisningen så står alt vedlikehold beskrevet ganske bra.

Det er forøvrig lite vedlikehold som skal til, spesielt dersom du fyrer med bensin, noe mer dersom du fyrer med parafin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.